חדשות בעולם

צרפת: אין סיבה לשנות את שם הרחוב "מוות ליהודים"

קבוצת יהודים קוראת לשינוי שם סמטה קטנה הקרויה "מוות ליהודים" באזור המלט שבצרפת. תגובת תושבת המקום: "אף אחד לא שונא את היהודים. עלינו לכבד את השמות הישנים הללו"

אא

קבוצה יהודית בולטת מהמרכז על שם שמעון ויזנטל, בצרפת – שיגרה מכתב בהול לשר הפנים של צרפת בדרישה לשינוי שמה של הסמטה הקטנה הממוקמת באזור דרום המלט ונקראת "מוות ליהודים". לא ברור להם כיצד במשך 70 שנה חמק הדבר מעיני העולם.

מנהל הקבוצה ליחסים בינלאומיים, שמעון סמואלס, אמר כי הוא היה בהלם לגלות שישנו בצרפת כפר קטן שקורא באופן רשמי "מוות ליהודים" (בצרפתית la-mort-aux-juifs). "זה מאוד מפתיע שהשם הזה חמק מתחת לרדאר, ב-70 השנים שחלפו מאז שוחררה צרפת מהנאציזם למשטר וישי", כך כתב סמאולס במכתבו לשר הפנים. אולם, סגן ראש העיר שאותו כפר נמצא תחת תחום אחריותו דוחה את החששות מכל וכל.

בתגובה למכתבו של סמואלס, התבטאה תושבת המקום, מרי אליזבת': "זה מגוחך. שם זה היה קיים תמיד. כמובן שלאף אחד אין שום דבר נגד היהודים, אבל זה לא מפתיע אותי שהנושא עולה שוב".

כדי לשנות את שם הרחוב נדרשת החלטה של המועצה המקומית – דבר שלא סביר שיתקיים. "מדוע לשנות שם - צעד שמחזיר אותנו בחזרה לחשיבה של ימי הביניים? עלינו לכבד את השמות הישנים האלה", ממשיכה מרי אליזבת' ואומרת, "היועץ המוניציפלי הקודם, לפני עשרים שנה, כבר סירב בתוקף לשנות את השם של הסמטה הקטנה הזו שכוללת חווה ושני בתים, בלבד". גם בשנת 1992, עתר ארגון אנטי-גזענות לשר הפנים ולרשויות נוספות במטרה לשנות את שם הסמטה, אך ללא הועיל.

תגיות:יהודי צרפתשלטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה