חדשות יהדות

סערה ברשת: החתונה של מורל ומחמוד

הזמנה לחתונה של צעירה יהודיה עם ערבי, שתתקיים ביום ראשון הקרוב, מעוררת סערה. "זו הפעם הראשונה שעורכים אירוע כזה בריש גלי, קבל עם ועדה, באולם יהודי בארץ ישראל", אמר אחד הפעילים

אא

הרשת סוערת וגועשת בעקבות הזמנה שפורסמה על ידי אחד הגולשים, לחתונה של צעירה יהודיה בשם מורל, עם בחור ערבי בשם מחמוד. החתונה תתקיים ביום ראשון הקרוב, 17.8, בראשון לציון. בראש ההזמנה מצוינים שמות הורי הכלה, ממשפחת מלכה, והורי החתן ממשפחת מנסור. על פי דיווח של ארגון "יד לאחים", אב הכלה לא מעוניין להיות בחתונה, שכמובן לא תיערך כדת משה וישראל, ואינו מתכוון להיות נוכח בה. כל הנראה, הבחורה היהודיה כבר התאסלמה.

כידוע, בארץ פועלים כיום מספר ארגונים שחרטו על דגלם את עניין הזהות היהודית - ונלחמים בכל אונם בכדי להעלות את נושא נישואי התערובת לראש סדר העדיפויות. לפי נתונים רשמיים של מדינת ישראל, אחוזי ההתבוללות בארץ עומדים על כ- 50%, עובדה שאינה רחוקה כל כך מן הנתונים שהתפרסמו לאחרונה בעיתון העולמי 'ניו יורק טיימס', אשר מתריע על כ-78% התבוללות בקרב יהודי ארה"ב. לא אחת הועלה נושא נישואי נשים ונערות יהודיות עם בני המיעוטים לדיון בכנסת - לדאבון הלב, רובם המכריע של נישואים אלו עלו על שרטון, ולא אחת אף נגמרו בטרגדיה. 

יש לכם דף פייסבוק, ואתם מעוניינים לקבל סיפורים נוספים? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

בשיחה של אחד הפעילים עם אבי הנערה, הבהיר האב כי הוא מוחה ומתנגד נחרצות לקשר ולצעד הזה של בתו - שבעקבותיו נשלחו אליה פניות רבות בניסיון להסביר לה את החשיבות הרבה של המעשה ולהניא אותה מביצועו. אחד הפעילים פנה אליה, ומורל אמרה לו 'המון פונים אליי, אבל בגלל שאתה מדבר איתי יפה - אדבר איתך'.

"זו לא החתונה עצמה דווקא, אלא פעם ראשונה שידוע בריש גלי שעושים מסיבה כזו, קבל עם ועדה - באולם יהודי בארץ ישראל", אמר אחד הפעילים המעורבים בנושא. "הם הזמינו זמר ישראלי מצליח לחתונה, והתקדים הזה מסוכן".

התגובות לחתונה יוצאת הדופן היו רבות. חלק מהגולשים קראו להתייצב בסמוך לאולם בערב החתונה ולמחות על ההתבוללות. חלק קראו להחרים את האולם, שנותן יד להתבוללות, וחברתה של מורל, בחורה בשם אודליה, פנתה אליה ישירות: "נשמה טהורה, היית ותהיי לעולם את בת מלך ותמיד תשארי... אוהבת מתפללת ודואגת רוצה כל כך שתשארי כאן איתנו, ולא תבחרי בעם זר ומנוכר, שכולו רק רוע. נשמה שלי, שמרי על עצמך. את גיבורה, ואני מאמינה בך שיש לך ת'כוח להגיד לחתן 'לא מתאים', ולבטל הכל. אלפי אנשים אחריך. את תראי שאחר כך הכל יהיה טוב. קצת סבלנות והכל יסתדר. סומכת עלייך שתבחרי את הטוב בשבילך, ושלא תאכזבי אותנו. אוהבת אותך המון".

גולש נוסף, יבגני לבקוב, כתב: "אם את רוצה להיות מאושרת, בטלי את החתונה. לא סתם מנסים לשכנע אותך. יש נסיון של הרבה נשים שהלכו בדרך הזאת. לרוב זה לא מצליח והאשה סובלת, ילדים סובלים. כולם סובלים".

יצוין כי העם היהודי לא אוחז בגישה שלילית כנגד גויים, אך התורה וההלכה נחרצות לגבי נישואי תערובת.

להרצאתו של הרב זמיר כהן - "יהודי וגויה - לאן?":

 

 

תגיות:התבוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה