חדשות בארץ

הטיל ביהוד חיסל את הרעיון של שתי מדינות?

"חמאס העביר מסר רב עוצמה לעולם: עם רקטה אחת מרצועת עזה הם השביתו את שדה התעופה, אז עם מדינה עצמאית המשקיפה על שלושה רבעים מאוכלוסיית ישראל, הם יכולים לסגור את המדינה כולה"

אא

בכתבה שהתפרסמה ב"טיים אוף ישראל" אודות הטיל שנחת ביהוד, בשבוע השני של "צוק איתן", מגיעים למסקנה די מתבקשת לנוכח העובדות, הפגיעה הזו היא מה שכנראה סתם את הגולל על הרעיון של פתרון לשתי מדינות.

"בשבוע השני למבצע צוק איתן, ב-22 ביולי, טיל שנורה מרצועת עזה נחת בפרברי תל אביב בעיר יהוד, כק"מ וחצי מגדר המערכת של נמל התעופה 'בן גוריון'. מנהל התעופה הפדראלי בארה"ב (FAA) הוציא מיד הודעה ובא נאמר כי 'בשל המצב המסוכן שנוצר בישראל כל הטיסות המופעלות לתוך ומחוץ לנמל התעופה 'בן גוריון' אסורות עד להודעה חדשה'", נכתב בכתבה.

ואכן, במשך 36 השעות הבאות, פעלו חברות התעופה הגדולות ברחבי העולם לפי ההוראה. 60 טיסות בתוך ומחוץ לשער הבינלאומי החשוב ביותר של ישראל בוטלו, אנשים נכנסו לפאניקה משום שנאלצו להישאר בארצות שונות ורחוקות, ללא אפשרות לשוב לביתם, ומבלי לדעת כמה זמן יימשך המצור השמימי.

נתב"גנתב"ג

"מקרה זה זכה לתשומת לב מועטה יחסית במהלך מלחמה", כך נכתב, "אך תגובת אנשי ביטחון בארץ ובעולם לא איחרה לבוא. 'אם טיל אחד שנפל בסמוך לנמל התעופה הביא לסגירת התנועה האווירית הבינלאומית של ישראל', כך נטען, 'כיצד יכולה ישראל אי פעם לחשוב על מסירת השליטה בגדה המערבית לפלסטינים?"

גם מומחי ביטחון הביעו תמיהה אודות הרעיון של מסירת שליטה בגדה המערבית לידי פלסטינים - שהרי הם מקרבים את הגבול לנמל התעופה, בשונה מהמרחק שהוא נמצא כיום מעזה. "למחבלים שישקיפו מההרים יהיה פשוט יותר לירות מטחים של רקטות לעבר שדה התעופה - מאשר מירי מעזה".

בעבר הזהיר שר הכלכלה, נפתלי בנט, כי נסיגה מהגדה המערבית תהפוך את נמל התעופה 'בן גוריון' למטרה העיקרית. "חמאס העביר מסר רב עוצמה לעולם: עם רקטה אחת מרצועת עזה הם השביתו את שדה התעופה, אז עם מדינה עצמאית המשקיפה על שלושה רבעים מאוכלוסיית ישראל, הם יכולים לסגור את המדינה כולה",  אמר גם דני דיין. אלן דרשוביץ, שנחשב לאחד מעורכי הדין הטובים בעולם ומצליח במיוחד בארצות הברית, סיכם את הנושא: 'ייתכן מאוד שהסתיים הסיכוי האמיתי של פתרון לשתי מדינות".

תגיות:חמאסרקטותנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה