חדשות בעולם

הגארדיאן: האנטישמיות באירופה גבוהה ביותר מאז היטלר

בגרמניה נשמעות קריאות "יהודים למשרפות", בצרפת מתקיפים בתי כנסת, ובכלל, ל-24 אחוז מהאירופים יש גישה אנטישמית ושנאת יהודים

אא

במאמר רווי שנאה ליהודים, על רקע מבצע "צוק איתן", קובע העיתון הבריטי, "גארדיאן", כי האנטישמיות באירופה נמצאת כיום ברמה הגבוהה ביותר מאז ימי היטלר והנאצים.

בצרפת חיים כיום 500 אלף יהודים, ובתוך שבוע הותקפו בה שמונה בתי כנסת, אחד מהם בפרברי פריז, שם נאלצו המתפללים לעמוד במתקפה של המון מוסת שמנה כ-400 מפגינים. בית מרקחת בבעלות יהודית וסופרמרקט כשר הותקפו, נפרצו ונבזזו.

בגרמניה, לפי המאמר, נזרק באותו שבוע בקבוק מולוטוב על בית כנסת. אימן מוסלמי הפועל בברלין - קרא לאללה "להרוס את הציונים היהודים, להרוג אותם עד האחרון שבהם". מהומות אנטי-שמיות היו גם בפרקנפורט ובהמבורג. ובכמה ערים אחרות בגרמניה, השוו התושבים בין הלוחמה הישראלית למכונת המלחמה וההרג הנאצית: "חמאס, חמאס, יהודים לגז"

דיטר גראומן, ראש העצרת היהודית הגרמנית, אמר ל"גארדיאן": "המהומות הפעם הן הגרועות שהיו מתקופת הנאצים. ברחובות אתה שומע קריאות כמו יהודים לגז! ויהודים למשרפות! - וזה לא נשמע כבר כמה עשורים בגרמניה. אלה לא כרוזים שמבקרים את המדיניות הישראליות, אלא מסרים של שנאה טהורה נגד היהודים. וזה לא קורה רק בגרמניה. לפנינו התפרצות עצומה של שנאה כלפי היהודים".

סקר שבדק את העדפותיהם של 332 אלף אזרחים של מדינות באירופה, העלה כי ל-24% מהאירופים יש סוג כלשהו של גישה אנטישמית ושנאת יהודים. בצרפת הנתונים מאמירים ל-37%, בגרמניה 27% ובאיטליה - 20%.

תגיות:גרמניהצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה