חדשות בעולם

ילדים הותקפו באוסטרליה: "נחתוך לכם את הגרונות"

ילדים בני 5-12 חזרו מבית הספר, והותקפו בידי נערים בני 15-17 שקראו לעברם קריאות אנטישמיות מבהילות. חמישה מהתוקפים נעצרו 12 שעות לאחר האירוע. בקהילות היהודיות מודאגים

אא

בעקבות תקרית אנטישמית שהתרחשה אמש (רביעי) ברנדוויק, פרבר של העיר סידני שבאוסטרליה, עלתה רמת הכוננות בבתי הספר בעיר. 6 נערים בני 15-17 שעלו לאוטובס בו נסעו 25 תלמידי בתי ספר יהודים מהאזור, בני 5-12, ופתחו בצעקות: "הייל היטלר", "הרגו את היהודים", "הפלסטינים צריכים להרוג את כל היהודים". התלמידים היהודים, שהצעיר ביניהם היה בן חמש, נחרדו למשמע האיומים, "אנחנו נחתוך לכם את הגרונות".

חמישה מהתוקפים נעצרו הבוקר (חמישי) והמשטרה ממתינה לחשוד השישי שיסגיר את עצמו. הם נעצרו לאחר שהיו מעורבים בתקרית תקיפה נוספת, גם היא באוטובוס מקומי. בשל גילם הצעיר - המשטרה נאלצה להמתין להוריהם עד לפתיחת החקירה.

 "יש עוד צעיר שאנחנו מבקשים לחקור בנושא", סיפר מפקד המשטרה המקומית. "הוא יודע מי הוא. אני רוצה שהוא יגיע לתחנת המשטרה בעצמו. אם הוא לא יעשה זאת, אנחנו יכולים למצוא אותו בעצמנו".

לדברי המשטרה, החשודים, תלמידים בעצמם , עלו על האוטובוס שיכורים ולבושים במדי בית ספר. "נהג האוטובוס מסר את גרסתו לאירועים", אמרו במשטרה. "אנחנו מאמינים שהוא לא היה מודע למה שקרה".

הורים שילדיהם נכחו באירוע, הביעו זעזוע וכעס על הנהג, שאיפשר לנערים הללו לעלות לאוטובוס ולתקוף את ילדיהם, והביעו פחד גדול מהאנטישמיות ששוררת סביבם. לדברי אחת האמהות, הבנות שלה התקשרו ואמרו: "עזרי לנו אמא, גברים שיכורים רעים ומוזרים באוטובוס". לדבריה, הטלפון נותק לאחר מכן, וילד אחר צלצל אליה ואמר: "הם מאיימים להרוג אותנו, הם צועקים 'הייל היטלר'".

בעקבות האירוע, בחרו כמעט כל ההורים לתלמידים באותם בתי הספר, להסיע את ילדיהם ללימודים בעצמם, על אף שהאבטחה תוגברה. ג'קי בלקבורן, ששלושת בנותיה בנות השמונה, עשר ו-12 היו על האוטובוס סיפרה כי הן בטראומה. הן סיפרו שכשהנערים עלו לאוטובוס, הם ניסו לשבת ליד הילדים וכשהם ירדו מהאוטובוס, בעטו בדלת ובחלונות וצעקו, 'אנחנו הולכים להרוג אתכם", קיללו את ישראל וקראו "לשחרר את פלסטין". "הילדים מודעים למה שקורה במזרח התיכון, אך הסכסוך במזרח התיכון לא צריך להיות מיובא לכאן. עכשיו אנחנו מרגישים מאוד פגיעים". נועה, שישבה בחלק האחורי של האוטובוס, סיפרה כי הנערים "לא הצליחו ללכת כמו שצריך ונראו שיכורים". הנערים אמרו לה :"בואו, שבו איתנו, אנחנו לא עושים כלום". בשלב זה פנתה נועה לנהג האוטובוס שלדבריה אמר לה: "אל תדאגי ושתקי".

הנערים מוכרים למשטרה מעברות נוספות שמיוחסות להם בזמן שכרות.

בשנת 2013 נרשמה באוסטרליה, השקטה בדרך כלל, עליה של חמשה אחוזים ברמת האנטישמיות לעומת השנה הקודמת. העובדה שמקרי האלימות נגד יהודים הולכת וגוברת, מצליחה לגרום לדאגות רבות בקרב חברי הקהילות היהודיות.

תגיות:אוסטרליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה