חדשות בארץ

תרחיש האימים: זה מה שיקרה אם צה"ל יכבוש את עזה

מצגת שהוצגה בפני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, גרמה לשרים שקראו לכבוש מידית את עזה, להתנגד להחלטה. נזק כלכלי, מאות רבות של הרוגים ובידוד עולמי, הם רק חלק מהתרחישים

אא

הריסות בבית להיה, עזה (צילום: פלאש 90)הריסות בבית להיה, עזה (צילום: פלאש 90)

מצגת מבהילה נחשפה שבוע שעבר על ידי אודי סגל בחדשות 2, בה עולה תמונת מצב למקרה שצה"ל יכבוש את עזה באופן מלא. את המחיר האמיתי של כיבוש עזה, חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, לא היו מוכנים לשלם. במצגת מתואר תסריט אימים במסגרתו מהלך לכיבוש הרצועה יוביל לאבידות כבדות, בידוד בינלאומי, נזק כלכלי עצום וסכנת התלקחות אזורית.

טיהור הרצועה מכל אמצעי הלחימה ומ-20 אלף המחבלים הפועלים בה, נטען במצגת, ייקח חמש שנים לפחות, מלבד שנים רבות שייקחו בכדי לבנות אחיזה מודיעינית ממשית בשטח. עד אז ישרור כאוס מוחלט, שעלותו הישירה למשק תגיע לעשרה מיליארד שקל. בין היתר מתוארת סכנה ממשית להסכמי השלום עם מצרים וירדן, אלפי פלסטינים הרוגים, מתוכם רבים חפים מפשע, וכן ומאות רבות של הרוגים לצה"ל, גם במהלך ההשתלטות וגם אחריה.

גם השרים הזועמים ביותר, שקראו בכל זמן המבצע, לראש הממשלה, לכבוש את עזה ולהכניע את חמאס, נותרו דוממים אל מול התיאורים שהוצגו בפניהם, ולחלקם אף לשנות גישה ולהתנגד לכיבוש הרצועה. לאחר שסיימו לצפות במצגת, נשאלו חברי הקבינט האם הם תומכים במהלך, אולם אף אחד מהשרים לא הביע תמיכה. גורם מדיני אמר לוואלה! חדשות: "אף שר לא רצה להיות אחראי לדבר כזה".

תגיות:כיבוש עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה