חדשות בעולם

תרומות מחו"ל בסך 60 מיליון שקלים לתושבי הדרום

סך של 60 מיליון ₪ גויסו מתורמים בחו"ל על ידי עמותות שונות בארץ, מתחילת מבצע 'צוק איתן'. לאן הולך הכסף? בעיקר למען תושבי הדרום

אא

ארגון הפדרציות היהודיות (JFNA), האגודה למען החייל, וארגון 'איחוד הצלה', הם רק חלק מרשימה מסועפת של ארגונים ועמותות שהצליחו, מאז תחילת מבצע 'צוק איתן', לגייס 60 מיליון ₪. כחלק מהקמפיין שביצע ה-JFNA, שגייס כספים בעבור הסוכנות היהודית והג'וינט, נכתב באתר האינטרנט של האיגוד - כי הסיוע הוא למען הישראלים שזקוקים לעזרה מיידית. "שישה מיליון ישראלים שחיים בטווח טילי החמאס, זקוקים לעזרתנו. אנו עוזרים לישראלים לקבל סיוע ושירותים שלהם הם זקוקים בדחיפות", כך נכתב.

התרומות שגויסו - הוקצו למימון פעילות 'הפוגתית' של תושבי הדרום ולשיפוץ מקלטים, וכן לתמיכה באזרחים נכים, קשישים, בילדים, ובאוכלוסיות המקבלות סיוע כלכלי משירותי הרווחה.

"מבחינתנו זו תמונת מצב חלקית", אומר סמנכ"ל הכספים של הסוכנות היהודית, משה עשירי, "אני מעריך שאחרי הלחימה יגויס סכום משמעותי נוסף. יהיה צורך לשקם את הדרום ולתמוך בכל המערכות, כולל מיגון, מקלטים ותמיכה במערכת החינוך ובעסקים. ובתחומים נוספים שנזהה עם הממשלה, שזקוקים לסיוע. כמו בעופרת יצוקה ובעמוד ענן, גם הפעם ראינו ששותפינו מתגייסים לגיוס הכסף איתנו. הפעילות מתבצעת בתיאום עם הממשלה, לפי תעדוף וצרכים שעולים בשטח. כבר עם תחילת המבצע, הוצאנו משפחות וילדים לפעיות הפוגה וגייסנו תרומות לשיפוץ מקלטים".

בנוסף לתרומות הכספיות – הגדיל לעשות ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה, והעביר לישראל למעלה מ-65,000 ערכות הכוללות ביגוד, קפה ומקלחות שדה לחיילים. "התגייסות הקהילות והארגונים מחו"ל מעוררת הערכה. אנחנו מקפידים לסמן את התרומות מחו"ל, כדי שהחייל שמקבל את התרומה יחוש שהסולידריות עמו – חוצה גבולות", כך אמר מנכ"ל האגודה למען החייל - תא"ל במילואים אילן טל. "יש פוטנציאל גדול נוסף לצרכים נוספים, שיבואו לידי ביטוי גם בפעילות שהאגודה תממש עם החיילים, והיחידות הלוחמות שהשתתפו במבצע, בתקופה שלאחר הלחימה".

ארגון 'איחוד הצלה' – המערך ההתנדבותי המאגד בתוכו 2,000 חובשים, רופאים ופרמדיקים, גייס תרומות בהיקף של מיליון דולר מתומכיו בחו"ל – בפרט ממשפחת גינדי, משפחה ישראלית אמריקאית החולשת על רשת בתי האופנה century 21, בניו יורק – שתרמה כחצי מיליון דולר, בערב התרמה שערכה.

תרומה נוספת שדווחה על ידי ארגון 'איחוד הצלה' היא של איש העסקים ג'יי שוטנשטיין– מבעלי American eagle שתרם סך נכבד של 120,000 דולר – תרומה שככל הנראה, תוקצה לרכישת אופנועים למתנדבי הארגון בדרום הארץ. נשיא איחוד הצלה, אלי ביר: "תומכינו, רבים מהם יהודים חמים מארה"ב, עזרו לנו לרכוש ציוד מגן עבור המתנדבים ואופנולנסים (אופנועים עם ציוד הצלה – ש.כ) להצלת חיים בדרום, ואנו מודים להם על שהתגייסו למאמץ הלאומי במסגרת מבצע 'צוק איתן'".

תגיות:תושבי הדרוםצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה