חדשות בארץ

'צוק איתן' – הסוף? כוחות גדולים נסוגים מעזה

כוחות גדולים של צה"ל נסוגים בשעות האחרונות מרצועת עזה. הסיבה בה דבקים במערכת הביטחון: רענון החטיבות השונות ואפשרות לחופשה קצרה בבית

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

יומו ה-27 של מבצע 'צוק איתן', מסמן נסיגת כוחות גדולים של צה"ל מתוך שטחי רצועת עזה. כוח של חיל האוויר ירה לעבר 15 מטרות בלבד. החל מחצות הלילה חלה ירידה בירי הרקטות לעבר ישראל, אך גם הבוקר (ראשון) התפוצצו קסאמים באזורי הדרום. אזעקות נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. שתי רקטות יורטו באזור אשקלון על ידי מערכת 'כיפת ברזל'.

הסיבה בשלה נסוגים כוחות מתוך הרצועה, היא לאפשר לחטיבות השונות שפועלות קרקעית, לרענן את הכוחות ולאפשר לחלק ניכר מהחיילים, חופשת רענון קצרה בבית.  

ברפיח שבדרום הרצועה, נותרו כוחות של צה"ל, שם הם פועלים בליווי של חיל האוויר להשמדת המנהרה האחרונה שצפויה להתרחש היום או הלילה. "מה שאנו עושים בשטח כעת מבוסס על זה שאין הבנה וייתכן ולא תהיה הבנה", אמר גורם צבאי בכיר. "יש עוד פעולות על השולחן".

יותר מ-20 בני אדם נהרגו הבוקר בתקיפות בדרום ומרכז הרצועה. דובר אונר"א, כריס גאנס, אישר כי ישנם הרוגים ופצועים בהפצצת בית הספר של הארגון, אך לא ציין היכן בדיוק ומי עומד מאחורי ההפצצה. לדבריו, בית הספר מאכלס 3,000 פלסטינים. בצה"ל טרם הגיבו לדיווחים.

לא מעט שרי ממשלה מזהירים כי המטרה העיקרית של מבצע "צוק איתן" טרם הושגה. "לא השגנו את מטרות המבצע משום שטיפלנו בבעיה משנית והיא המנהרות", אמר השר נפתלי בנט (הבית היהודי). "האיום העיקרי החשוב יותר זה הטילים והנהגת חמאס, שלא נפגעו. בעתיד אין להנהגת חמאס שום מגבלה לחפור מנהרות חדשות ולהצטייד בכלים. בסבב הבא עלולים להיות טילים מרובים יותר עם ראש נפץ גדול יותר, נשק כימי ונ"מ". 

לדעת שר התיירות, עוזי לנדאו, "כושר ההרתעה של צה"ל כורסם באופן דרמטי. 26 ימים וצה"ל הכּה-חזק, לא מצליח לטפל בחמאס. אני מקווה שהנסיגה כרגע היא נסיגה טקטיתהשאלה היא אם אנחנו מתבוננים בסבב הזה כעוד סבב, או שזה הסבב האחרון".

תגיות:צוק איתןנסיגהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה