חדשות בארץ

סגן הדר גולדין הי"ד הוכרז כחלל

לאחר סוף שבוע מורט עצבים, הכריז הרב הצבאי הראשי, תת אלוף רפי פרץ, שהדר גולדין נפל בקרב, זאת על פי ממצאים ושיקולים רפואיים והלכתיים. לפי דברי צה"ל, יש די ממצאים פתולוגיים שאף מאפשרים קבורה

אא

סוף שבוע קשה עבר על אזרחי ישראל, על משפחות החיילים שמשרתים ברצועת עזה, ובמיוחד על משפחת גולדין מכפר סבא, שבנם, הדר הי"ד, נחטף באזור רפיח בתקרית מצערת ביום חמישי. ארצות הברית קראה לחמאס להשיב את החטוף, והבהירה כי מדובר בהפרה בוטה של הפסקת האש, עליה הכריזו שני הצדדים.

כמעט יממה לאחר התקרית ברפיח, הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה בשבת הודעה, ובה טענה כי אין בידיה מידע על הקצין החטוף, סג"מ הדר גולדין הי"ד. "איבדנו קשר עם אחת החוליות שלנו שנלחמה באזור שבו נעלם החייל", הם כתבו, "ייתכן שהם נפגעו בקרב. אנחנו מעריכים שאם הם הצליחו לחטוף את החייל - הוא נהרג".

רק אמש (מוצאי שבת) בשעת לילה מאוחרת, הגיעה משלחת אנשי ביטחון, ביניהם שר הביטחון, משה יעלון, ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביאי, והרב הצבאי הראשי, תת אלוף רפי פרץ, לבית משפחת גולדין בכפר סבא, שם סיפרו למשפחה שבנם, הדר, נפל בקרב. ככל הנראה, הוא לא היה בין החיים כשנחטף. מאות הנוכחים ששהו ליד בית המשפחה, קיבלו את הבשורה בתדהמה ורבים פרצו בבכי.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בהודעת דובר צה"ל נכתב, כי "בשעה 23:25 קבע הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, אשר עמד בראש בית דין מיוחד שהוקם לצורך זה, את מותו של קצין צה"ל, סגן הדר גולדין, לוחם ומפקד בחטיבת גבעתי, שנפל בקרב ברצועת עזה ביום שישי. ההחלטה התקבלה על פי ממצאים שהובאו משטח הלחימה ותוך התחשבות בשיקולים רפואיים, הלכתיים ושיקולים רלוונטיים אחרים. צה"ל ימשיך לשמור על קשר ישיר עם המשפחה ולתמוך בה ככל שיידרש". בצה"ל הסבירו למשפחה שיש די ממצאים פתולוגיים לקבוע מוות ואותם ממצאים מאפשרים גם קבורה.

עמיחי אתאלי, דובר המשפחה, מסר: "המשפחה בצער רב מודיעה שהיא מקבלת את החלטת הצבא ואת הקביעה שהדר, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפל בעת לחימה ברפיח. המשפחה מודה לכל עם ישראל על התמיכה. מועד ההלוויה יימסר בהמשך. אני מעביר את בקשת המשפחה לכל עם ישראל ולכל מי שיכול - להגיע ללוות את הדר בדרכו האחרונה".

בין המעודדים היו משפחותיהם של שלושת הנערים החטופים, שעאר, פרנקל ויפרח. : "אנחנו יחד איתם בשעות הלא פשוטות שהם עוברים", העבירו את המסר, הוריהם של גיל-עד, נפתלי ואייל. "אנחנו בטוחים שצה"ל לא חסך שום מאמץ ואנחנו בטוחים שזה מה שקורה כרגע ברפיח בשעות אלה עד שיחזירו את הדר למשפחתו. אנחנו בזמן לא קל ואנחנו ננצח".

הבוקר התייחס גורם צבאי בכיר לקביעת מותו של סגן גולדין ואמר: "כשרב צבאי ראשי לוקח החלטה כזו הוא עושה זאת אך ורק בהישען על הוכחות ברורות".

הדר, שהתארס זמן קצר לפני שנכנס לרצועת עזה, התעתד להינשא בחודשים הקרובים.

לאחר תקווה עמוקה בלב, משפחת גולדין קיבלה ידיעה על מותו של הדר הי"ד.

תגיות:הדר גולדיןחטיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה