חדשות בארץ

אם החטוף: "אל תצאו מעזה מבלי להשיב את בני"

עם ישראל מתאחד בתפילה ובציפייה לשובו של החייל החטוף, הדר גולדין, שעדיין לא ידוע מה מצבו; נתניהו: "לא אגיד מתי נסיים ולאן נלך, אין לנו שום מחויבות להערכות, זולת האינטרסים הביטחוניים שלנו"

אא

ד"ר שמחה גולדין. אביו של החייל החטוף, הדר גולדין (צילום: פלאש 90)ד"ר שמחה גולדין. אביו של החייל החטוף, הדר גולדין (צילום: פלאש 90)

משפחתו של הקצין החטוף, הדר גולדין, עברה שבת לא קלה - מן הסתם, הקשה ביותר שניתן להעלות על הדעת. בני משפחת גולדין קוראים לממשלה ולצה"ל לא להרפות, ולא לצאת מעזה עד שהדר יימצא. חדוה, אמו של הדר, דרשה כי: "מדינת ישראל לא תעזוב את עזה עד שהיא תחזיר את הילד שלי הביתה. שלא תפקיר את הילד שלי, ולא תפקיר אף ילד שיצא להגן עליה. הדר חי, ואני לא רוצה לשמוע על שום אפשרות אחרת".

אביו של הקצין החטוף, שמחה גולדין, סיפר: "אני מג"ד מילואים, עשייתי מילואים עד גיל חמישים. בני גנץ היה מפקד שלי, ולא ייתכן שהוא ייתן הוראה לצה"ל לצאת כשיש חייל בפנים. אני לא מעלה בדעתי שצה"ל יפקיר לוחם שלו. אני יודע שלא יכול להיות שיקרה דבר כזה. אני לא מאמין שצה"ל יוצא מעזה, מבחינתי זו כמו שמועה שמתרוצצת ברשת. אנחנו מקבלים תמיכה עצומה כי הבנים שלנו הלכו לשמור על אזור הדרום ועל עוטף עזה, ואני לא מאמין שהאנשים בעוטף עזה יתנו שיפקירו חייל שיצא להגן עליהם".

צור גולדין, אחיו התאום של הדר, לחם בעצמו ברצועת עזה, ואמר: "הדר נשלח על ידי המולדת להגן על תושבי הדרום. זה מי שאנחנו, וזה מה שאנחנו נותנים למדינה. הדר הוא הדבר הכי חשוב למדינה הזאת עכשיו. חילצתי עשרות פצועים וגם לחמתי, הכול בשביל לומר להם שהמדינה והעם עושה הכול כדי שיהיו בחיים. להדר לא יהיה מה לדאוג, נעשה הכול בשבילו. אני צור איתן - ועם ישראל איתי. כששואלים אותנו אם אנחנו דומים, אנחנו אומרים שלא כל כך. אנחנו תמיד משלימים אחד את השני - הוא חכם ואני קצת יותר גס, במובן הטוב, הוא מצייר ואני מנגן. הוא צייר קומיקס מדהים. הוא סבלני ואני פחות. אנחנו כמו בנאדם אחד. אעשה הכול בשבילו ועם ישראל איתי. שלא ייצאו וישאירו אותו, זאת תהיה טעות נוראית".

צור הביע את תחושות המשפחה בימים אלה כלפי הממשלה: "אנחנו חושבים מה לעשות ואיך להתנהל. אנחנו שומרים שבת, גם הדר, ולכן חיכינו עד עכשיו. אנחנו חושבים גם איך להיות אחראים כלפי העם והמדינה. ראש הממשלה הוא אדם מאד עסוק. הוא עושה את העבודה הכי חשובה במדינה. עוד לא קיבלנו טלפון, ואנחנו מחכים".

 

במסיבת עיתונאים שערך הערב, התייחס ראש הממשלה נתניהו למצב מבצע "צוק איתן" לנוכח ההתפתחויות האחרונות. "המבצע נמשך", הבהיר ראש הממשלה, "וצה"ל פועל בכל העוצמה כדי להשלים את יעדי המבצע - השבת השקט והביטחון תוך פגיעה משמעותית ביעדי הטרור. כוחותינו משלימים בשעה זו את הפגיעה במנהרות, הם נטרלו עשרות מנהרות עד כה. זה פוגע במערך אסטרטגי שהחמאס השקיע בו מאמצים במשך שנים. היכולת הזו הייתה מאפשרת לו לחטוף ולרצוח חיילים ואזרחים רבים על-ידי תקיפה בו זמנית דרך המנהרות. לא אגיד מתי נסיים ולאן נלך, אין לנו שום מחויבות להערכות זולת האינטרסים הביטחוניים שלנו. זאת החלטה שלי משותפת עם שר הביטחון והרמטכ"ל. אנחנו נערך במקומות שנוחים לנו כדי להקטין את החיכוך של חיילי צה"ל. אכפת לי מכל חייל וחייל אבל אנו נמשיך בפעולה עד שנשיג את מטרתה, רק אלו השיקולים שלנו. אני לא יכול להגיד לאן זה יתפתח, אנחנו שומרים על כל האפשרויות מבחינתנו.

 

"אנחנו לא נקבל את המשך הירי ויש לנו אופציות שונות שאנחנו נפעיל כדי להביא את השקט, ייקח כמה זמן שייקח. חמאס יצטרך להבין שהוא ישלם מחיר בלתי נסבל. אני מעדיף להשיג את המטרה באופציה המדינית, אבל אם אין ברירה - נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו. אני כראש הממשלה נושא באחריות המרכזית להחלטה הזו ואני מצווה לבחון היטב את כל הסיכונים והסיכויים, וכך אני פועל. אינני נוהג בפזיזות, ודאי שלא כשמדובר בחיי חיילים ואזרחים. כל האפשרויות על השולחן כדי להבטיח שקט לטווח ארוך".

 

בנוגע ליחס הקהילה הבינלאומית כלפי המבצע, אמר נתניהו: "התמיכה הגבוה של ארה"ב ואירופה בצורך לפרק את ארגוני הטרור מנשקם היא הישג חשוב למדינת ישראל. לא פחות חשוב מזה ומפתיע רבים הוא הקשר הייחודי שנוצר עם מדינות האזור. גם זה נכס חשוב למדינת ישראל, ועם סיום המערכה זה יפתח בפנינו אפשרויות חדשות. ארה"ב סיפקה תמיכה נהדרת לישראל. אני דיברתי עם קרי כמה פעמים ביום ואני מעריך את מאמציו ומאמצי אובמה, עם הצהרות חוזרות ונשנות ותמיכה בישראל".

 

בהמשך לדברי משפחת גולדין, על כך כי נתניהו טרם שוחח עמם, אמר ראש הממשלה: "אני מחזק את המשפחה ומבין ללבה. הדברים שלה היום נגעו ללבי ואני אשוחח איתם בהמשך הערב. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ להשיב את בניה הנעדרים הביתה. אזרחי ישראל. החוסן שאתם מגלים מאפשר לנו להשיג את מטרות המבצע. אני מודה לכם על הלכידות והאחדות. הבטחנו שנחזיר את השקט לתושבי ישראל, ונמשיך לפעול עד שמטרה זו תושג, יופעל כמה כוח שצריך".

 

* * *

פרשת החטיפה החלה ביום שישי, בסביבות השעה 9:30 בבוקר, כאשר נפתחה אש על כוחותינו בדרום רצועת עזה. במהלך האירוע נהרגו שני חיילים, ונחטף קצין צה"ל, הדר גולדין, על ידי מחבלי החמאס. במהלך התקרית נפצעו שני חיילים, אשר פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר-שבע.

"החטיפה בוצעה באמצעות גיחה ממנהרה", דיווח גורם צבאי בכיר, "מחבל אחד התפוצץ כמחבל מתאבד - ואז החייל נחטף, ככל הנראה. זהו אירוע חמור מאוד, וכך אנו מטפלים בו".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, הודיע היום לשליח האו"ם לאזור, רוברט סרי, כי בעקבות ההפרה הנוספת של חמאס של הפסקת האש ההומניטרית - תמה ההפוגה. "חמאס הביא לקיצה את הפסקת האש ההומניטרית ומנע אותה מתושבי רצועת עזה. ישראל תגיב בעוצמה להתקפות חמאס וארגוני הטרור הנוספים בעזה".

במקביל לכך מבצע צה"ל ירי ארטילרי באזור רפיח. על פי בית חולים, מניין ההרוגים הפלסטינים בתקרית ברפיח עומד על 50, וגורמים אחרים מדווחים על 150 פצועים.

גולשי אתר הידברות מוזמנים לקרוא פרק תהלים למען שלום החייל החטוף.

א  שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת: אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי. ב  עֶזְרִי, מֵעִם ה' עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ. ג  אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ. ד. הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל. ה  יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ. ו  יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה. ז  ה' יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ. ח  ה' יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד-עוֹלָם.

תפילה להצלחת חיילי צה"ל.

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלהֵינוּ מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם. יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם. הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע וּמַחְלָה וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם וִיעַטְרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: כִּי ה' אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם איבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם: וְנאמַר אָמֵן:

תגיות:צוק איתןחטיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה