חדשות בעולם

חמאס מנהל מו"מ עם צפון קוריאה במטרה לחדש את מלאי הנשק

בעקבות מבצע "צוק איתן", התרוקנו משמעותית מצבורי הנשק של חמאס. במשא ומתן שמנהל הארגון עם צפון קוריאה, ינסו לחדש את מלאי הטילים. חשד מעלה שגם מנהרות חמאס מבוססות על פי הנחיות צפון קוריאניות

אא

עיתון "הטלגרף", הרואה אור בבריטניה, מדווח על משא ומתן מתקדם בין חמאס ובין קוריאה הצפונית, זאת במטרה לרכוש טילים, מאחר ומאגרי חמאס מתרוקנים.

מבצע "צוק איתן" הותיר את מאגרי הנשק והאמל"ח של חמאס במצב אנוש, ובארגון מנסים למלא את המאגרים בכל דרך אפשרית. ביניהן, יצירת קשר עם צפון קוריאה, שלפי חשד גורמי צבא בכירים בישראל, היא זו שהעניקה לחמאס ידע מקצועי שנדרש לבניית רשת המנהרות שנבנו עד לתוך שטחי ישראל. החשד לכך נבע בעקבות העובדה שלצפון קוריאה, יש רשת מנהרות זהה, שחודרות לתוך שטחה של היריבה הגדולה שלה, דרום קוריאה.
על פי הדיווח, היקף העסקה שווה מאות אלפי דולרים, וחמאס כבר העביר מקדמה מהסכום הכולל, כדי להראות רצינות ובכדי לקדם את העסקה. חברה לבנונית עם קשרים לארגוני לחימה פלסטיניים, שמקורם בלבנון, היא זו שעומדת בראש תיווך העסקה. 
גורם ביטחוני מערבי שצוטט בידיעה, אמר: "לאחר שירה בשבועות האחרונים במספרים גדולים לעבר ישראל, חמאס מחפש לחדש את מלאי הטילים שלו. צפון קוריאה היא מקום מובן מאליו לחפש אספקה". עוד הוסיף הגורם, כי לצפון קוריאה יש עבר עם קשרים לארגוני טרור, ומשלוחי נשק רבים שמקורם בצפון קוריאה, נתפסו בדרכם למטרות טרור. 

תגיות:ארגון חמאסצוק איתןאמצעי לחימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה