חדשות בארץ

התכנית הרצחנית: מאות מחבלים חודרים ליישובים ישראלים, בו זמנית, דרך המנהרות

לא ינום ולא ישן שומר ישראל: מבצע הטרור, שסוכל בשבוע האחרון, תוכנן לראש השנה הקרוב. "המלחמה הנוכחית מנעה אסון מקביל למלחמת יום כיפור", אומרים גורמים במערכת הביטחון

אא

בימים אלה מתבררת תכנית המנהרות של חמאס, שהיתה "מורידה את מדינת ישראל עם הברכיים", על פי מקורות בטחוניים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיפר בישיבת הממשלה כי תכנית החמאס היתה להשתמש בעשרות מנהרות, בו זמנית. "אלו מנהרות שנועדו לאפשר לאויב לפגוע בו-זמנית ולבצע פיגועים המוניים באזרחי ישראל".

מנהרות הטרור נחפרו בעלות של מאות מיליוני דולרים, וכח מיוחד של החמאס, בשל "נוכבא" ("הנבחרים") עסק בחפירות לכיוון ישראל. העבודה נערכה במשך שלוש משמרות, ובמשך כל יממה נחפרו כ-15 מטרים. מדובר לא רק במנהרות המוליכות ממקום למקום, אלא בעיר תת-קרקעית מתוכננת היטב, המתפצלת ומשתלבת בנקודות רבות. המנהרות כללי גם חדרים מיוחדים לאחסון חומרי נפץ, פירים ליציאה מהירה אל פני הקרקע ועוד.

התכנית הרצחנית של החמאס, מסתבר, היתה שיגור 200 מחבלים מכל מנהרה, בבת אחת, לעבר ששה יהודים בנגב המערבי, ובמהלך פעולת הטרור - לרצוח ולחטוף עשרות ישראלים. פתחי המנהרות תוכננו להגיע אל לב לבם של היישובים, ומחבלי החמאס היו אמורים לרצוח ו\או לחטוף מאות יהודים, ולהעביר כמה שיותר חטופים או גופות אל רצועת עזה.

במערכת הביטחון אומרים כי על מנת לחסל את המנהרות, נדרש זמן נוסף לצה"ל, כיוון שאנו אפילו לא באמצע הדרך. מדובר בחיסול של נכס אסטרטגי שעליו עמל ארגון הטרור חמאס במשך שנים ארוכות. בשטח הושמד כשליש ממערך הרקטות שהיו ברשות החמאס, שעמד בתחילת המבצע על 9,000. מעבר לכך נורו כ-2,000 רקטות לשטח ישראל, כך שעל פי ההערכות, נשארו בידי ארגון הטרור כ-4,000 רקטות בלבד.

תגיות:צוק איתןמנהרותחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה