חדשות בארץ

מדברים על הפסקת אש? האזעקות נשמעות בשרון ובמרכז

דיווחים סותרים על דיונים בהפסקת אש. גורמים פלסטינים מדווחים שחמאס הסכים לדון ביוזמת אבו מאזן. ישראל מצדה מתכוונת דווקא להרחיב את "צוק איתן". בתוך כך נשמעות אזעקות

אא

הדיווחים הסותרים בעניין הפסקת האש, אינם מפסיקים להפציע. עד כה, גם בזמן שישראל נעתרה להפסקת אש הומניטארית בסג'עייה, הירי לעבר ישראל נמשך בשעות הפסקת האש. גורמים אמריקנים ומצרים אינם חדלים מלקיים פגישות בנושא, ונראה שעדיין אין הסכמות.

בכיר אמריקני אמר: "זה לא יהיה מדויק לומר שאנחנו מצפים להפסקת אש עד סוף השבוע. אנחנו ממשיכים לעבוד על זה, אבל כרגע זה לא מוגדר". בחמאס טוענים ש"הכדור נמצא בידיים של הכיבוש". לדברי גורם בחמאס: "נמשיך במערכה עד השגת כל התנאים שהצבנו".

העיתון "א-שארק אל-אווסט", דיווח מפי מקורות פלסטינים ברשות ובחמאס, שהושגה הסכמה רחבה על תכנית הפסקת אש מידית, שתתבסס על היוזמה המצרית. על פי הדיווח, תחול רגיעה של חמישה ימים, במהלכם יתקיים משא ומתן בנוגע לדרישות שהציב חמאס. עוד נאמר כי אבו מאזן וקרי הסכימו על המתווה הזה בפגישתם ברמאללה. גורם בחמאס: "הכדור במגרש של הכיבוש"
פלסטינים דיווחו הבוקר (חמישי) כי אנשי חמאס הודיעו כי הם מקבלים את יוזמתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בצד הישראלי לעומת זאת, גם לאחר שהצעתו של מזכיר המדינה האמריקני הוצגה לראש הממשלה, נראה שבקרב שרי הקבינט מתחזקת ההערכה כי הפסקת אש לא תחול בימים הקרובים. על פי ההערכות, בקבינט מתכוונים להרחיב את המבצע הצבאי.

בתוך כך נשמעו בשעה האחרונה נשמעות אזעקות חוזרות ונשנות ברחבי השרון והמרכז. 

תגיות:צוק איתןהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה