חדשות בארץ

מודיע נפגעים במכתב לציבור: "קחו אחריות על העברת מידע"

"הלב שלך מפרפר, ואתה מתקשה לנשום, כי אתה מבין את גודל המשימה שלך. אתמול נאלצנו להתמודד עם משפחות מודאגות שקראו ב"ווטסאפ" שבנם נהרג". קריאה נרגשת ממודיע נפגעים

אא

את המכתב הבא פרסם גילי כהן ברחבי האינטרנט, מתוך דאגה בעקבות איום תוכנת המסרים "ווטסאפ" שמאיימת על כולנו מזה זמן. רבות נכתב על הבעייתיות של העברת מידע לא מבוקר ומבלי לאמת פרטים, עד שבמקרים רבים קיבלו משפחות הודעה על מות יקיריהם, בדרכים הכי קשות.

"אין לכם מושג כמה הכשרות אנו עוברים", כותב כהן, שמשרת במילואים כמודיע נפגעים מטעם קצין העיר. "כמה אנרגיה ומשאבים צה"ל משקיע כדי שנוכל לבצע את הרגע הקשה הזה, ובכדי שהמשפחה שמצטרפת למשפחת השכול - תקבל את ההודעה בצורה המקצועית והאמפתית ביותר.
אני לא יכול לתאר לכם את הרגע הזה כשאתה עומד ליד הדלת .את השקט הזה אחרי הנקישה הראשונה על המתכת הקרה.
הלב שלך מפרפר, ואתה מתקשה לנשום, כי אתה מבין את גודל המשימה שלך, את עוצמת הבשורה שאתה מנחית על המשפחה - שחייה כבר לעולם לא יחזרו להיות כמו פעם.
אנחנו עושים ככל יכולתנו על מנת להגיע במהירות האפשרית למשפחות, להקדים את התקשורת ואת האינטרנט. להקדים את השמועות ולוודא שחלילה לא יקרה מצב שהמשפחה תקבל הודעה בדרכים לא רשמיות, שיותירו אותה בחוסר וודאות ובבלבול ויוסיפו עוד על הצער הבלתי נתפס.
בשנים האחרונות חבריי ואני מתמודדים גם עם הרשתות החברתיות. אתמול, חבריי בקצין העיר נאלצו להתמודד גם עם משפחות מודאגות שהתקשרו שוב ושוב לאחר שבהודעה לא אחראית שרצה ב"ווטסאפ" כתבו שבנם נהרג.
כמה שאתם חושבים שאתם מבינים את הקושי, אני אומר לכם שאין לכם מושג מה עוברת משפחה ברגע הזה-  שום דבר לא משתווה לזה. השמועות האלו חורכות בבשר החי, בנשמה החשופה, בדיוק כמו כדורי האויב.
התנהגו באחריות!
במצב לאומי כזה יש אחריות גדולה גם לעורף. בבקשה, יש מספיק סבל מסביב אל תתנו לאף אחד לסבול סבל מיותר.
כולנו חזקים ואחראים גם בעורף.

תגיות:וואטסאפשמועותמכתב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה