חדשות בארץ

מאות תלונות נגד ערוצים 2 ו-10, בשל סיקור מוטה

במקום לשמוע בכי ילדים בשדרות, נשמעות זעקותיהם של ילדי עזה. במקום לראיין אזרחי ישראל, מראיינים ערבים שוב ושוב. זעם כלפי חברות החדשות שמטה את הסיקור בצורה בוטה

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הארץ במצב מלחמה, אזרחים מודאגים צמודים לאמצעי התקשורת במטרה לדלות כל פיסת מידע אפשרית, אך במקום לקבל תמונת מצב מרגיעה, או לפחות מעודדת, נראה שיש מי שדואג לעצבן ולהדאיג אותם, ולא, לא מדובר על סתם אנשים. מדובר על אנשים שאחראים באופן ישיר לדיווחים השוטפים מאזור רצועת עזה.

מאז תחילת מבצע צוק איתן התקבלו ברשות השנייה יותר מ-250 תלונות - כ-50% מכמות התלונות שהתקבלו בזמן מבצע עמוד ענן, בחודש נובמבר 2012. 

חוסר האיזון בתקשורת הכעיס אזרחים רבים שזעמו ואף דאגו להתלונן על כך אצל נציב תלונות הציבור של הרשות השניה, דוד רגב. מכתב תלונה הגיע לידי אתר אייס: "מזעזע לשמוע כיצד כתבים רבים מספור עסוקים בזריעת דמורליזציה בציבור שבאה לידי ביטוי בקריאות לסיים את המבצע עוד בטרם השיג את מטרתו - ועוד בטרם הגיע לעיצומו. הקצאת זמן מסך למרואיינים בעלי דעות שמאלניות ושמאלניות קיצוניות ביחס שאיננו פרופורציונאלי בעליל לבעלי דעות ימניות, האשמת צה"ל בפגיעה בילדים ו'כיצד לא ראו שאלו ילדים', הצגת קביעות בדבר אי יכולת צה"ל להגיע למטרות שהציב לעצמו וכדומה. מצופה מתקשורת אחראית כי תהיה פטריוטית, וכי בפרט בשעת חירום תעשה את כל אשר לאל ידה על מנת לאחד את העם, לחזק את העם, לחזק את צה"ל, ולא לזרוע פחד וחוסר ביטחון... צפו במשדרים של אושרת קוטלר, משדרים בהם מופיעים רביב דרוקר, רזי ברקאי, תמר איש שלום, יונית לוי ואחרים. אבקשכם לחקור נושא זה ללא דיחוי ולהסב תשומת לב השדרנים לעניין. פורומים באינטרנט ושיחות מסדרון רבות נסובים על נושא זה וקיימת כמעט אחדות דעים בדבר רוח הדברים שהנני מעלה בפנייתי זו".

מתלוננת אחרת פנתה אף היא במכתב תלונה: "לא נתקלתי עוד בעיתונות כזו שמאלנית", היא זועמת בתחילת המכתב. "כל הכתבים, כל המומחים, כל הדעות של המרואיינים מכיוון אחד: השמאל. אף ביקורת על הסכם אוסלו, רבין שנתן להם נשק, נסיגה תבוסתנית מלבנון, פינוי תבוסתני מגוש קטיף. עבור מה. מנהרות טילים ונערים שנרצחו! לרצות את השמאל... אתם לא מאפשרים דעות מימין, וכשכבר מראיינים את ח"כ שקד או בנט, רואים בהפגנתיות את לעג המראיינים (כמו עודד בן עמי). די. איננו רוצים לצפות בשידוריכם. אתם לא נותנים פורקן לימין ואחר כך מתפלאים ממעשים קיצוניים".

מלבד מרואיינים, גם הקולות והמראות שמביאים מעזה, עברו את הגבול בעיני הצופה הישראלי, שסובל יום יום ושעה שעה כתוצאה מהמלחמה. הנציב מצדו פנה למנכ"לי חברות החדשות, וביקש מהם שיתנו את תשומת לבם לתופעות עליהן מתלוננים אנשים רבים, ומצדו הבטיח שיעקוב אחר הדברים.

תגיות:פעילי שמאלתקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה