חדשות בעולם

עוד מקרה אנטישמיות נגד רב באירופה

תושבים בהולנד יידו אבנים לעבר בית הרב בנימין יאקבס. האנטישמיות נמשכת

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

שעות ספורות לפני קיומה של עצרת הזדהות תושבי הולנד עם היהודים בישראל, הותקף רבה הראשי של הולנד, וחבר מועצת "מרכז רבני אירופה", הרב בנימין יאקבס, על ידי תושבים מקומיים. זו התקיפה השנייה שחווה הרב מאז תחילת מבצע "צוק איתן", כך משחזרת אשת הרב.

ההסלמה בדרום גורמת להסלמה גם ברחבי אירופה, כנגד יהודים, ובעיקר הנושאים בתארים רבניים. כזכור, בשבוע שעבר הותקף רב הקהילה של קזבלנקה במרוקו, ואילו בצרפת הותקף בית כנסת על מתפלליו.

הפעם האלימות מכה בהולנד. ביום חמישי האחרון הותקף הרב יאקבס. למעשה, האלימות כוונה כלפי בני המשפחה כולה, כאשר תושבים מקומיים יידו אבנים לעבר בית מגוריהם.  בשני המקרים נמשכה מתקפת האבנים על הבית מספר דקות, תוך קריאות אנטישמיות נגד יהודים.

במהלך אירוע התקיפה נגרמו נזקים גדולים ברכוש. ברוך ה' ללא נפגעים בנפש.

בראיון לאתר וואלה! אמר הרב יאקבס : ״אין לי ספק שיש לכך קשר למה שקורה בישראל ולמצב הביטחוני בדרום הארץ. ללא ספק העובדה שאני הרב הראשי בהולנד, ומביע את דעותיי בעד ישראל בעיתונים הגדולים כאן, יש השפעה גדולה״. עוד הוסיף הרב, כי הוא חושש שהאנטישמיות נגד יהודים תגבר, אך הודיע כי לא יפסיק להביע את דעותיו בעד ישראל. ״אני יהודי ואין לי מה לחשוש מהזהות היהודית שלי״.

תגיות:אירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה