חדשות בארץ

רקטה מעזה גרמה להשבתת החשמל ברצועה – ישראל לא תיקנה את התקלה

גם כאשר חובם לחברת החשמל עלה על 200 מיליון שקלים, המשיכו בחברת החשמל לספק שירותים לרצועת עזה. אמש (א') פגעה רקטה בקו מתח שמוביל חשמל לרצועה. ישראל לא תתקן את התקלה כאשר נשקפת סכנה לעובדי חברת החשמל

אא

עד היום זכו תושבי רצועת עזה לחשמל חינמי בחסות מדינת ישראל, אך הפעם נראה שירו לעצמם בחוטי החשמל.  אמש (א') פגעה רקטת קסאם בקו מתח שמספק חשמל לאזור הרצועה, וחלקים רבים הוחשכו. 70 אלף מתושבי עזה נותרו ללא חשמל.

ישראל, שאמורה לכאורה להיות אחראית לתיקון התקלה, לא תמהר לתקן את הנזק. הדרג המדיני ביטחוני הודיע לחברת החשמל כי התיקון לא יתבצע בעד מחיר סיכון חיי אדם – הטכנאים.

בחברת החשמל הבהירו שקיבלו הנחיות מראש הממשלה ומשר התשתיות, סילבן שלום, ואלו הורו שלא לסכן את עובדי חברת החשמל. "לפיכך, חברת החשמל מתכוונת לתקן את התקלה, אולם לאור המצב הביטחוני והסכנה הגדולה שנשקפת לחיי עובדי החברה - במידה ויבצעו את התיקון תחת אש, התקלה תתוקן מיד כשהדבר יתאפשר מבחינה ביטחונית".

חובם של תשובי רצועת עזה לחברת חשמל עומד עד כה על סך כ-220 מיליון שקלים. על פי הבדיקה, החוב של תושבי הרצועה מהווה חלק מצומצם מהחוב הכולל של צרכני החשמל הפלסטינים, העומד על 1.5 מיליארד שקלים. החשכת הרצועה הנה צעד שעלה בהזדמנויות שונות בעבר, בשל החוב הכבד לחברה, שמצדה אף פנתה לבג"ץ בדרישה לחייב את משרד האוצר לאפשר לה להפסיק את הזרמת החשמל לפלסטינים, או לחילופין לשלם את חובותיהם מתוך תקבולי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית.

יצוין שגם בעת המלחמה הנוכחית, המשיכה חברת החשמל לספק את שירותיה לרצועה, עד שכאמור הם פגעו בקו המתח שהפיל את החשמל.

תגיות:צוק איתןחשמלעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה