חדשות בעולם

רבה הראשי של קזבלנקה הותקף: נקמה על מבצע צה"ל בעזה

צעיר מוסלמי תקף באכזריות את הרב משה אוחיון, רבה הראשי של קזבלנקה, כנקמה על מבצע "צוק איתן". העוברים ושבים סירבו להושיט עזרה. המשטרה המקומית תתגבר את השמירה סביב מוסדות יהודיים

אא

בעוד המצב הביטחוני בישראל הולך ומחריף, נשמעות תוצאות ההסלמה גם בחו"ל. הפגנות תמיכה בפלסטינים, ועכשיו גם מעשי נקמה.

רבה של קהילת יהודי קזבלנקה במרוקו, הרב משה אוחיון, הותקף בערב השבת האחרונה על ידי צעיר מוסלמי שהכה בו ללא רחמים, תוך שהוא מטיח בפניו המיוסרות, שמעשיו הם כנקמה על פעילות צה"ל בעזה.

אתר "מאקו" הביא את דברי מקורביו של הרב אוחיון, לפיהם עשה את דרכו לתפילת מנחה, כשלפתע ניגש אליו הצעיר, בשנות העשרים לחייו, דחף אותו לארץ ותקף אותו.

"הוא הכה אותו בפנים ובעט בכל חלקי גופו", סיפרו המקורבים. "הרב התחנן לעזרה מעוברים ושבים, אך הם סירבו לסייע לו". הצעיר נמלט מהמקום כשהוא מותיר את הרב שותת דם, חבול בכל חלקי גופו וסובל מפגיעות קשות בצלעות, שבר באף ומכות ביתר חלקי גופו.

גורמים בכירים במשטרה המקומית שהגיעו למקום האירוע והחלו בחקירה, מסרו כי זהות החשוד ידועה להם, וכי ונערך מצוד אחריו. "לא ייתכן שיהודים לא ירגישו כאן בבטחה", אמרו במשטרה, והחליטו על תגבור האבטחה הסדירה סביב מוסדות יהודיים 24 שעות ביממה.

אנשים בקהילה היהודית בעיר חוששים מהחרפת האלימות כלפיהם. לדבריהם, מאז תחילת המבצע בעזה, ישנה בעיר השלווה בדרך כלל, עליה במקרי האלימות כלפי אנשים בעלי חזות יהודית. 

תגיות:תקיפהצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה