חדשות בארץ

האם כניסה קרקעית לעזה הכרחית?

מפקד חיל האוויר מנסה לשכנע את גורמי הביטחון שיתנו לכוחותיו להמשיך את התקיפה בעזה, מבלי לסכן חיילים בכניסה קרקעית לרצועה. דבריו התקבלו בהסכמה חלקית, והתוכנית לכניסה רגלית עודנה בראש סדר היום

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

השאלה המרכזית שעומדת בראש פרק השיחות המדיניות ביטחוניות החל מסוף השבוע, היא האם יש צורך ודאי בכניסה קרקעית לעזה. חיילים רבים כבר גויסו בצו 8, והכוחות הקרביים קיבלו הנחיות מפורשות למקרה של כניסה רגלית.

בינתיים מנסה מפקד החיל, אלוף אמיר אשל, לשכנע את בכירי גורמי הביטחון שיש באפשרותו להמשיך את הלחימה הטובה ביותר מהאוויר, ואין צורך לסכן חיילים בינתיים. לדבריו, לפי אמצעי המודיעין, כמות החימוש ויכולת התקיפה, יכול חיל האוויר להרוס את המנהרות, לפגוע במשגרים ולתקוף יעדים ממוקדים, בלי סיכון החיילים.

ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון, קיבלו באופן חלקי את דברי מפקד חיל האוויר, והבוקר (א') ממשיך צה"ל במלוא העוצמה לתקוף מטרות, ואף הגביר את תקיפת בתי מפקדי השטח של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס בכל רחבי הרצועה.

במקביל, כאמור, ממשיכה ההצעה של כניסה קרקעית להיות מונחת בראש שולחן הדיונים, והיא אינה יורדת מסדר היום. ובצד הערבי, ניסיון מצד מצרים וקטאר לגבש נוסח הפסקת אש, אך הפלסטינים מסרבים לדון בפרטים.

תגיות:צוק איתןכניסה קרקעיתצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה