חדשות בארץ

האם תקום ממשלת חירום עם החרדים?

לאור התגברות מתקפת הטילים על ישראל, נערכים ניסיונות גישוש מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת לאחד את הממשלה עם החרדים. האם תיתכן הסכמה?

אא

האם תקום ממשלה עם החרדים? נראה שהאחדות המתבקשת ובולטת בכל עת בה מרחפת צרה מעלינו, תקפה גם כשמדובר בהקמת ממשלה.

עד כה היה ברור לכולם שהצטרפותם של החרדים לממשלה, תוביל לפרישת סיעות שלא חפצות לשבת עם החרדים בקואליציה, אך התגברות הירי מהדרום אל עבר מרכז וצפון הארץ שחלה אמש, והצליחה להפתיע את גורמי הביטחון, עשויה לשנות את תמונת המצב. באם תידרש הרחבת פעולה ברצועת עזה, ראש הממשלה יזדקק לקולות נוספים.

עד כה ריחפו איומיו של שר האוצר, שידאג לפרק את הממשלה אם החרדים יצטרפו אליה, אך הם מתפוגגים ברגעים אלו, בה המצב הקשה גובר על כל תוכנית אחרת, ובמיוחד שאת חוק הגיוס כבר העביר. אמש (ד') נשלח נציג מטעמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבדוק את האפשרות של הקמת ממשלת אחדות. בשיחות שהתקיימו עם יושבי הראש של הסיעות החרדיות, ח"כ אריה דרעי (ש"ס) וח"כ משה גפני ויעקב ליצמן (יהדות התורה) הביעו נכונות להצטרף לממשלה, ללא כל בקשת תמורה.

גורמים המעורבים במהלך טוענים שהסיכוי להקמת ממשלת אחדות אינם גבוהים, בפרט לאחר התבטאותו של אריה דרעי, שאמר באחת הישיבות שהם תומכים בממשלה מבחוץ, ואין סיבה להיכנס. אך קשה לצפות התרחשות דברים בימים טרופים אלו, בהם ההחלטות משתנות ללא הרף.

ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) הגיב על הדברים: "הדיבורים על כניסה לקואליציה אינם מגיעים מצידנו. כנראה שבסביבתו של ראש הממשלה חושבים שצריך מלחמה בדרום ושעת חרום כדי להחזיר את המפלגות החרדיות לממשלה". בנימת תוכחה הוסיף אשר, "נראה שהסיבה האמיתית היא, מערכת היחסים והאמון העכורים בין ראש הממשלה ושותפיו בקואליציה, שגם בעת חירום גורמים לו געגועים לשותפיו הותיקים בעבר. אם ראש הממשלה רוצה אותנו חזרה בקואליציה, הוא לא צריך שעת חירום. הוא יודע בדיוק מה עליו לעשות".

תגיות:ממשלהחרדיםביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה