חדשות בארץ

הפרת סטטוס קוו בקבר דוד המלך: יהודים לא הורשו להתפלל

בממשלת ישראל הודיעו שיש סטאטוס קוו בעניין קבר דוד. בפועל, ביום ראשון האחרון נתנו לנוצרים להתפלל משמונה בבוקר עד ארבע אחר הצהריים - רצוף. יהודים שרצו להתפלל שם לא הורשו להיכנס למתחם

אא

קבר דוד המלך (צילום: פלאש 90)קבר דוד המלך (צילום: פלאש 90)

בדיון דחוף שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת ביום שני האחרון, אודות ההתנהלות בקבר דוד המלך, נחשפה העובדה שנוצרים קיבלו היתר להתפלל בחדר הסעודה האחרונה.

הרב שמחה הכהן קוק שליט"א, רבה של רחובות, שהשתתף בוועדה, אמר בראיון לערוץ 7 כי מדובר בהפרה בוטה של כל ההבטחות. "בממשלת ישראל הודיעו שיש סטאטוס קוו, בפועל, ביום ראשון האחרון נתנו להם להתפלל משמונה בבוקר עד ארבע אחר הצהריים - רצוף. יהודים שרצו להתפלל שם לא הורשו להיכנס למתחם". עוד אמר הרב: "על פי חוק יסוד אסור לשנות שום דבר במקומות קדושים, ובפרט אם זה פוגע בדת אחרת. כאן מכניסים צלבים לתוך קבר דוד המלך, איך אנחנו לא מתביישים מדוד המלך? זה נורא ואיום, לאן הגענו? דוד המלך שמאחד את כל עם ישראל וככה אנחנו מתנתקים מכל העולם היהודי, כי אם אנחנו זורקים ככה את דוד המלך, מה לנו להלין על אחרים".

יו"ר הוועדה, מירי רגב, טענה כי הוליכו אותם שולל, והזכירה את ההתנהלות בהר הבית. המצב שמתרחש היום בקבר דוד, מזכיר את המצב בהר הבית, בו נתנו לערבים אפשרות תפילה, וכיום יהודים אינם מורשים להיכנס למתחם. "אנחנו קרובים היום למצב שאף יהודי לא יוכל להיכנס לקבר דוד", אמרה רגב. כבר היום יש רבנים שטוענים שאם יש כנסייה למעלה - אי אפשר להתפלל למטה"."

 ועדת הפנים דרשה לחשוף את כל ההתנהלות של המשא ומתן עם כל הנוגעים בדבר, בפומבי. 

תגיות:סטטוס קווקברדוד המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה