חדשות בארץ

גיבור סופר על? סופר נזק לילדים

אזהרה להורים: מחקר חדש באוניברסיטת בריגהם יאנג שביוטה, מוכיח כי גיבורי העל מעצימים התנהגות אגרסיבית וקשוחה, ומורים לילדים להחביא רגשות. מה הפתרון? איזון. איך עושים זאת? כנסו ותדעו

אא

בן ה-5 ביקש ליום ההולדת עוגה בצורת גיבור על ?סביר להניח שהורים רבים לא יופתעו למשמע בקשה בסגנון שכזה. דמויות הגיבורים בסרטים, ספרים, כרטיסי משחק וועוד, מציפים את חיינו ומהווים חלק לא קטן מההתעסקות היום יומית של הילדים.

לא מעט פעמים עלתה לדיון השאלה אודות נזקי המחשב לילדים. מחקרים וכתבות רבות נכתבו בנושא, והסבירו על אפשרויות מפחידות שעשויות להיות מנת חלקם של ילדי המחשב. ניתוק מהסביבה, שיבוש פעילות במוח ואם מדברים על ילדים קטנים ממש, מדובר על נזקים בלתי הפיכים.

מחקר חדש שבדק השפעות של דמויות בסרטים, על ילדים, מוכיח עכשיו להורים כי דמויות גיבורי על עשויות לגרום לנזקים בקרב ילדיהם - ההפך מפעולות ההצלה שמייחסים להם בסרטים. במסגרת מחקר שנערך באוניברסיטת בריגהם יאנג שבמדינת יוטה, השתתפו 134 הורים לילדים בגילאי 3-6. הם נשאלו שאלות על התנהגויות ילדיהם במשך שלוש שנים. התוצאות העלו כי רק 20 אחוזים מהבנים מעולם לא צפו בגיבורי על. 20 אחוזים צפו בהם בקביעות. כמעט מחצית מהבנות נחשפו לגיבורי העל פעם אחת או לא נתקלו בהם כלל. הורים לבנים שצפו בקביעות בגיבורי על דיווחו על ריבוי משחקי היאבקות ומלחמה. מיעוט הבנות שצפו בגיבורי העל בקביעות - גם הן שיחקו יותר בכלי נשק.

החוקרת הראשית במחקר, שרה קוין, מסבירה: "אף שגיבורי העל מעצימים את הילדים, הם מעצימים גם התנהגות אגרסיבית וקשוחה מצדם. הם גם מורים לילדים הקטנים להחביא את רגשותיהם ולשמור אותם עצורים. אמריקה תשנא את המחקר שלי כי היא משוגעת על גיבורי על, ואני מסייגת ואומרת שיש בהם גם יופי של ערכים, כמו לעזור לחלש ולהתעקש על מה שחשוב לך".

לטענת הפסיכולוג, כריס פרגסון, המתמחה באלימות במדיה באוניברסיטת פלורידה ושותף למחקר, צריכים לשים את הדברים בפרופורציות, כמו בכל דבר אחר. בוודאי ישנן השלכות על דרכי ההתנהגות של הילדים, אך חשוב לזכור שאלמנטים נוספים מרכיבים את האישיות של הילדים שלנו, כגון נטייה גנטית ועוד. לדבריו, על ההורים להיות הבוגרים האחראיים במלוא מובן המילה, להעניק לילדים כלים חזקים וזוויות שונות של כללי התנהגות בעולם האמיתי, וכמובן לא לשכוח, לשמור על איזון לטובת כולם.

מיותר לציין כי מלבד ההשפעה השלילית של סרטי גיבורי על, ישנם נזקים רוחניים רבים הכרוכים בצפייה בסרטים, כגון חוסר צניעות, ניבולי פה, מסרים שליליים ועוד.

תגיות:טלוויזיהסרטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה