חדשות בארץ

האם יוקם מבנה ברחבת הכותל?

תכנית מעוררת מחלוקת להקמת בניין חדש באזור הכותל. ארכיאולוגים ותושבי האזור מתריעים: מדובר בנזק בלתי הפיך. הוועדה שדנה בנושא: "הוועדה מוטרדת במיוחד מחזית הבניין, שתצמצם את רחבת הכותל בכ-20 מטרים, ותיצור בניין בעל נוכחות משמעותית ברחבת הכותל"

אא

התוכנית מעוררת המחלוקת, להקמת "בית הליבה" בחלק המערבי של חלקת הכותל, התעוררה כבר בשנת 2010. הבניין המתוכנן עתיד היה לשמש במוזיאון מוסד חינוכי של הקרן למורשת הכותל. תוכננו כ- 4,500 מטרים רבועים שיכללו מרכז מבקרים, ארכיון וספרייה.

ועדה ירושלמית מקורית דנה בדבר התוכנית, תוך שקבוצת ארכיאולוגים, אנשי ידיעת הארץ, ואף תושבי הרובע היהודי, מתריעים בפניה כי הקמת הבניין עשויה להוות נזק בלתי הפיך. "אי אפשר להגזים בהערכת הנזק התרבותי ובפגיעה בעתיקות שייגרם אם ייכלא הרחוב בין עמודי המסד של בניין מורשת הכותל", כתבו המתריעים. "באופן כזה ייעלם לחלוטין הסיכוי של יצירת רצף של למעלה מ- 200 מטרים של רחוב פתוח, במקורו רחוב עמודים, שיכול היה להפוך לאבן שואבת לחוקרים ולומדי ירושלים, לתיירים ולציבור הרחב".

לאחר תקופה ארוכה של דיונים וערעורים בנושא, ואף הצעות לשינוי גודל המבנה המתוכנן וצמצום המתחם, כתבה בשבוע שעבר ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובניה: "לנוכח רגישותו וחשיבותו של שטח רחבת הכותל המערבי, אנו סבורים שיש להחזיר את הדיון בתוכנית לוועדה המחוזית".

בנוסף להמלצה זו, קבעה הוועדה כי על השימושים בבניין להיות לטובת כלל הציבורי וכי תפעוליו השימושיים של הבניין כגון משרדים ושירותים, יהוו חלק מינימאלי. בסיום הדו"ח הציעה הוועדה להקדיש פתרונות לטובת קהל מתפללי הכותל המערבי.

תגיות:הכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה