מענה לאתאיסט: קרינת תולעת השמיר

אינני יודע מאיפה כותב המאמר החליט איזה סוג של קרינה פלטה התולעת? הרב זמיר כהן כותב בספרו "המהפך" בפרק העוסק בשמיר: "ברור לכל מבין שאין הכוונה לקבוע איזה קרינה בדיוק בקעה מהשמיר"

אא
הכופר לועג לדברי הרב זמיר כהן בדבר הקרינה שפלטה תולעת השמיר, ובונה השערות על יסוד הבנתו השגויה. 
אינני יודע מאיפה כותב המאמר החליט איזה סוג של קרינה פלטה התולעת? הרב זמיר כהן כותב בספרו "המהפך"(עמ 94) בפרק העוסק בשמיר: "ברור לכל מבין שאין הכוונה לקבוע איזה קרינה בדיוק בקעה מהשמיר, שהרי כיום אין איש מאיתנו מכיר את התולעת המדהימה הזו ואין בידינו לחוקרה. באפשרותנו רק לקבוע – לאור דברי חז"ל – כי מדובר בקרינה מיוחדת שיש לה תכונות חיתוך וביקוע כשל קרינת לייזר, וכי היא נחסמת רק על ידי עופרת..."
למיטב ידיעתי, הראשון העלה את התזה הזאת (בדבר תולעת השמיר והקרינה שפלט) כבר לפני עשרות שנים היה ד"ר עמנואל וליקובסקי. מישהו תרגם מאמר שלו בנושא השמיר, 
עוד טוען הכופר  שמתכת הזהב היא בעלת צפיפות יותר גדולה מאשר העופרת, ובאמת היה עדיף להשתמש בה בשביל להדוף את קרינת השמיר.
מכיוון שהשאלה הנידונה היא בתחום הכימיה, ראיתי להפנות אותה לאחד מהכימאים הטובים ביותר בארץ, ראש המחלקה לכימיה באוניברסיטת בר-אילן הפרופ דורון אורבך, וכך הוא כתב לי בתשובה: "לזהב אכן צפיפות גבוהה מזו של עופרת אך אין זה אומר שזהב עוצר את כל סוגי הקרינה יותר טוב מעופרת. כל סוג קרינה צריך לידון לגופו. הנושא מורכב מאד. למשל, זהב אמור לעצור יותר טוב מעופרת (ליחידת עובי) קרינה של פוטונים (למשל, קרני רנטגן וקרני גאמה). לעומת זאת, אין זה אומר שזהב עוצר טוב יותר מעופרת קרינה של חלקיקים (למשל ניוטרונים)".
לאור דברי פרופ אורבך, מאחר והרב זמיר כהן כבר ציין שאין אנו יודעים איזה סוג קרינה בדיוק פלטה תולעת השמיר, טענת הכופר איננה מתחילה.לטובת מי שאינו מכיר את דברי חז"ל אודות קרינת השמיר, הנה לשון התלמוד על אופן החריטה על אבני החושן:
"כותב עליהם בדיו, ומראה להן שמיר מבחוץ [לאותיות הכתובות בדיו, מבלי שהשמיר תיגע בהן], והן נבקעות מאליהן כתאנה זו שנבקעת בימות החמה ואינה חסרה כלום".
"תנו רבנן שמיר זה, ברייתו כשעורה. ומששת ימי בראשית נברא. ואין כל דבר קשה יכול לעמוד בפניו. במה משמרין אותו?כורכין אותו בספוגין של צמר ומניחין אותו באיטני של אבר [בכלי של עופרת] מליאה סובי שעורין [כדי שלא ינזק בעת טלטול הכלי]".
 
תגיות:תשובות לאתאיסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה