דע מה שתשיב לאתאיסט

משמעות לימוד תורה ולימוד מדע

האם האתאיסט יחשוב לרגע שהדמוקרטיה וכל לימודי המשפטים של המדינה סותרים את המדע? האם יתווכח האתאיסט עם העובדה שלימודי המשפטים והמדינה חשובים יותר, ומשפיעים יותר, על החיים של כל האזרחים, יותר מכל המחקרים המדעים על טבע העולם?

  • ט"ז חשון התשע"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
ממשיך האתאיסט ומוכיח את יכולתו הלוגית לנתח את המציאות -
הפעם הוא טוען שהמדע סותר את התורה, רק בגלל שלומדי תורה לא עוסקים במחקר מדעי (?!), ובמקום זאת לומדים בישיבות תורה. מדובר בטענה מופרכת עד כאב, עד שקשה להאמין כי אדם שפוי יטען אותה.
התורה נועדה לחנך אותנו להיות אנשים טובים יותר, ללמד את החוקים והדינים על מנת לקיימם, להתגבר על יצרינו, לחיות בשלום, לעשות את הטוב ולקיים את רצונו של בורא עולם במטרה להיות אנשים רוחניים יותר ולהשיג את יעודנו בחיים (נושאים שחשובים לשלמות העולם יותר מכל מחקר מדעי). התורה מעולם לא התחייבה ללמד מדע או לעסוק בחקר העולם החומרי.
האם זה אומר שהתורה סותרת את המדע?האם אפשר לטעון שמדעי הרוח, ההיסטוריה והספרות סותרים את המדע בגלל שהם לא עוסקים בו?
האם האתאיסט יחשוב לרגע שהדמוקרטיה וכל לימודי המשפטים של המדינה סותרים את המדע?
האם יתווכח האתאיסט עם העובדה שלימודי המשפטים והמדינה חשובים יותר, ומשפיעים יותר, על החיים של כל האזרחים, יותר מכל המחקרים המדעים על טבע העולם?
אפשר באותה מידה לבדוק אצל סטודנטים ולראות שהיכן שלומדים יותר משפטים והיסטוריה ואתיקה - כך לומדים פחות מדע... אני לא שמעתי לאחרונה על עורכי דינים, שופטים ואנשי משפט שהולכים ללמוד פיזיקה או כימיה. האם זה אומר שלימודי אתיקה ומשפט סותרים את המדע?
בקיצור, מדובר בטענה שלא מחזיקה מים. התלמוד מהווה את הלימוד האינטלקטואלי, היצירתי והלוגי ביותר שמוכר לנו - ויעידו על כך כל העוסקים בלימוד התורה בקביעות. לא קיים תחום שמפתח את השכל והמחשבה יותר ממנו, ומכיוון שעיסוקו הוא במשפט ורוח ומוסר - לימודו חשוב יותר מכל מדע, והעוסקים בו לא חייבים לעסוק במדע. כך אמרו חז"ל: חוכמה בגויים תאמין, אך תורה בגויים אל תאמין. אין ליהדות בעיה עם המדע, וההלכה משתמשת לעיתים רבות בידע המדעי כדי לפסוק הלכות, להבדיל כפי שלימודי משפטים נעזרים במדע כדי לפסוק חוקים. הלימוד הנוגע למשמעות החיים ודרך החיים חשוב יותר מכל לימוד מדעי, כי הוא הקובע את עתידנו ואת רמת האושר שלנו בחיים (הנאצים ימ"ש התפארו במחקר המדעי שלהם, אך המדע לא הפך אותם לאנשים טובים יותר). בחורי ישיבה לא מנסים ללמוד מדע, כי התורה לא מבקשת ללמוד מדע, ואף על פי כן חכמי ישראל מגלים ידע גם במדע כדי להוכיח לנו שהמדע הוא כלי נוסף לקיים את יעודנו, וגם כדי להוכיח לנו שהיהדות צועדת יד ביד עם המדע ולא רואה בו אוייב.
האתאיסט אומר לכבוד הרב "לך תעבוד על מישהו אחר" וקשה שלא להחזיר לו באותו משפט בדיוק...
תגיות:תשובות לאתאיסטלימוד מדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה