סיפורים קצרים

אברהם פריד: "הרגשתי שהנה, המשיח תכף מגיע"

הוא זוכר איך הקירות רעדו בבית הכנסת בהקפות שמחת תורה, מסביר מדוע ספר התניא השפיע עליו, ומגלה שהימים האהובים עליו בלוח השנה הם ימי ההולדת של ילדיו | שאלון יהדות עם אברהם פריד

אא

החוויה היהודית הראשונה. ההקפות בשמחת תורה אצל הרבי זכורות לי היטב, למרות שהייתי ילד מאוד קטן. זכור לי שבית הכנסת היה מלא בהמון אנשים, והיו ריקודים ושמחה עד שהקירות ממש זזו. זה ריגש אותי כילד קטן, לראות כל כך הרבה אנשים שרוקדים ככה. הרגשתי שהנה, המשיח תכף כבר מגיע. לצערנו הוא עוד לא הגיע, אבל... שנזכה ונחיה.

ספר קודש שהשפיע. ספר התניא קדישא. הוא מדבר אל הנשמה, אומר לך מי אתה, מה אתה, לאן אתה יכול להגיע, כמה גדולה הנשמה שלך. יש בו המון דברים שכל יהודי צריך לדעת. הספר נתן לי להכיר את עצמי, איזה כוחות יש לי. הוא פשוט נתן לי כוחות ועידוד, אמונה וביטחון.

אישיות לדוגמה. כחסיד חב"ד זו שאלה פשוטה. הרבי מלובביץ היה סמל של איש קדוש. התפעלתי איך אדם כל כך גדול יכול להיות כל כך פשוט, ולהתייחס בגובה העיניים גם לילדים, לילדות ולאנשים פשוטים. היתה לו ענווה וחכמה לחבר את הגדלות שלו עם הפשטות שלו. את זה לא רואים כל יום. כמובן שהיתה בו גם הגדולה התורנית. הוא היה גאון באישיות ובהנהגה שלו, דאג לכל אחד, חשב על כל אחד. כמו שהראש מרגיש את כל מה שיש בגוף, כך גם הוא חש בעם ישראל בכל מאודו.

היום שלי בלוח השנה. אני אוהב את יום ההולדת של הבנים שלי. אלה ימים שבהם הבורא נתן לי ולאשתי את המתנה הכי טובה שיש בעולם. זה יום שבו אנו במשפחה מדברים, מסכמים, מקבלים החלטות לעתיד, ובעיקר אומרים תודה לבורא.

טיפ לעבודת ה'. חשוב מאוד שנשתדל להכניס חיות בתוך כל מה שאנחנו עושים בעבודת ה. זה הדבר הכי חשוב. שנזכה ונחיה ונראה. כשיבוא המשיח נראה שאפשר לעשות מצוות עם הרבה שמחה, אבל צריכים להתרגל לזה מעכשיו. צריך שקיום המצוות לא יהיה מתוך רגילות. נכון, זו מלחמה לא פשוטה. אנחנו 2000 שנים בגלות, ולא קל להכניס שמחה לעבודת השם. יותר קל להיות חלילה בעצבות או במרה שחורה, אבל אין ברירה, אנחנו צריכים לקחת את המציאות הזו ולקחת אותה למקום חיובי. רק חיובי.

אברהם פריד הוא זמר חסידי מצליח מזה 30 שנה. מאחוריו להיטי ענק רבים דוגמת "רחם", "אדרבה", "רק תפילה אשא" ו"עלה קטן".

 

תגיות:אברהם פריד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה