חדשות יהדות

כך הופך הר הזיתים למזבלה המונית

הם מנתצים את הבטון ומתעלמים אפילו ממצלמות אבטחה. כך הופך הר הזיתים למזבלה המונית של שכנים ערביים. וכיצד מגיבים בעירייה ובמשרד הבינוי והשיכון?

אא

בחלקה הדרומי של חלקת חסידים, לא-הרחק מקברו של רבי עובדיה מברטנורא זיע"א, ועל מקום קברי הקדמונים מתקופת בית-ראשון, מושלכים הררי פסולת-בניין ומאכל ללא-הרף על ידי שכנים ערביים פורעים המתגוררים בסמוך, בשכונת ראס אל-עמוד. ואיך זה קורה? פשוט מאוד. הללו פוערים חור בחומת הבטון הנמוכה המקיפה את ההר. השטח, שמשתרע על פני שטחים נכבדים, נראה יותר כמזבלה המונית. החור הוא קטן – אך העזובה גדולה. מדובר בקטסטרופה של ממש.

לפי מידע שהגיע לידי העיתון "יום ליום", גם כאשר גורמים אטמו את החומה, בעוד הבטון טרי, עטו עליה הפורעים וניתצוה. אפילו הגורמים שעסוקים באורח קבוע במחאות נגד חילולי הקברים ברחבי ארצנו. את ירושלים, שמתחת לביתם, כך נראה, הם שכחו. בה, דממת אלחוט.

"אין שלטון חוק - המשטרה מפחדת"

 "אין שלטון-חוק הולם במזרח ירושלים", מאשים גורם המעורה בפרטים, בשיחה נזעמת עם "יום ליום". "ישנה יותר מתחושה שהמשטרה לא עושה את תפקידה ומפחדת להפעיל את סמכותה כלפי תושבים פורעים ממזרח ירושלים, כדי שלא ליצור מהומות ולעורר את הדוב מרבצו. דומני, שיש הוראה מגבוה לא להתקרב לאזור הזה. צריך לזכור, שבמקביל, קברים רבים סובלים מוונדליזם שמחוללים בהם צעירים ערביים פורעים, והמשטרה לא מניחה את ידה עליהם ומטפלת בהם ברצינות. זוהי אוזלת-יד של ממש".

הגורם טוען כי גם המצלמות המפלצתיות שהוצבו בשטח אינן מיועדות כלל לביטחון הקברים, הניזוקים השכם והערב על ידי פורעים ערביים: "מבדיקה שערכתי עולה, כי המצלמות ממוקדות על הכבישים הראשיים, והן נועדו לאבטח את הבאים. הקברים כלל לא מאובטחים דים". דברי הגורם.

אז למי באמת ניתן להפנות את האצבע המאשימה? כמו בכל מחדל בזירה אסטרטגית, גם בנושא הר הזיתים, כך נראה ממושכל ראשון, שלל הגורמים הרלוונטיים מגלגלים אחריות זה לזה, ואיש אינו מתכבד לשנס מותניים ולבצע את המוטל עליו.

כך משתקף מדברים שאומרים לנו, מחזיק תיק איכות הסביבה בעיריית ירושלים, אריה קינג: "האצבע המאשימה בנדון מושטת כלפי שני גורמים: משרד השיכון והמשטרה. משרד השיכון אחראי על התוכנית לשיקום הר הזיתים, ולכאורה המחדל הזה בחסותו. פניתי למשרד בעבר, שטוען כי המשטרה לא מגבה אותו, שכן, גם אחרי אטימת החור שנפער, זמן קצר אחרי שוב מנותצת החומה בידי פורעים. הצעתי למשרד שיציב מצלמה על המקום וכך ישים ידיו על אלו, אך זה מתעצל. כנראה יש לו דברים חשובים יותר לעשות", עוקץ קינג. מדבריו עולה, כי למעשה משרד השיכון הוא האשם המרכזי במחדל.

מבירור מעמיק שערכנו, מתברר, כי כבר בעבר פנו אישים לאגף התברואה בעיריית ירושלים וביקשו לדעת מדוע לא יאכפו את החוק על המשליכים זבל כחפצם לתוככי חלקות הקבורה של הר הזיתים. באגף התחמקו ממענה ורק הגיבו כי מצילומים שצילמו במקום עולה, כי מדובר בפסולת ביתית ולא בפסולת בניין.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: לא הוגשה כל בקשה לסיוע באבטחת עבודות לסגירת חור בחומה. לעניין השלכת פסולת בחלקת החסידים בהר הזיתים, הסוגיה אינה מוכרת למשטרה. עם זאת, הנושא ייבדק".  

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "הטענות בידיעה אינן נכונות כלל עובדתית. השיקום והתחזוקה של מתחם הר הזיתים כלל אינו באחריות משרד הבינוי והשיכון. למיטב ידיעתנו האחריות לעניין נמצאת בידי הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) - רשות הנמצאת באחריות (50%-50%) של משרד לענייני ירושלים ושל עיריית ירושלים".

תגיות:הר הזיתיםירושליםערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה