חדשות בארץ

האור בסלון נדלק? זהירות מפרסומות

גוגל כבר מנסה להפיק רווח מטרנד חדש שעוד לא כבש את העולם אך בהחלט מאיים עליו: שימוש גבוה במכשירים חכמים. אולי לא רחוק היום בו נראה פרסומת אפילו על מתג החשמל בסלון

אא

גוגל – המוכרת לכולנו כמנוע חיפוש משמעותי באינטרנט, מבקשת להכניס פרסומות לתוך המקומות הכי חשובים לנו בבית. לא עוד פרסומות בעיתון או על מסך המחשב, היא רוצה שגם בעת פתיחת המקרר במטבח, נוכל להתעדכן במענק של 10% על תוספי תזונה דיאטטיים.

המהלך של גוגל נובע בעקבות הטרנד שמאיים לכבוש את עולם הטכנולוגיה: מכשור חכם - מכשירי חשמל ביתיים כמו מקררים, מכונות כביסה, נורות חשמל ועוד רבים המחוברים למערכת חיישנים שמווסתת את צריכת האנרגיה.
בתוכנית החברה לשדר פרסומות על מקררים, תרמוסטטים ועוד. במכתב לרשות לניירות ערך האמריקאית כותבת החברה: "הציפיות שלנו היא שאנשים ישתמשו בשירותים שלנו ויצפו בפרסומות מטעמנו על מגוון הולך ומתרחב של מכשירים בעתיד".

ככל הנראה המהלך עתיד לכישלון כמו ניסיונות רבים אחרים להשתלט לנו על החיים. האם אנשים ירצו לשלם על מכשירים ביתיים חכמים הרבה יותר כסף, כשיש להם את אותו מוצר בסכום זול משמעותית, רק משום שגוגל רוצה להציע לנו הצעות חינמיות מפתות? כנראה שלא בדיוק.

בנוסף, חשוב לזכור, אם החברות כולן יקבלו את מבוקשן – כסף הצרכנים, יהיו פחות ניסיונות לחדור לפרטיות שלנו. אם הצרכנים יהיו מספיק נחושים, ובמקביל ישתמשו בשירותים חלופיים שיכניסו כסף לחברות ולא יצטרכו לגרום להם להשתמש ב"מכשורים חכמים" כדי לעבוד עלינו, נוכל לדחות את הרגע הזה של פרסומות בכל מקום בבית. 

תגיות:אינטרנטגוגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה