חדשות בארץ

הקץ לנסיעות מהכותל במוצאי שבת

שנים רבות הם עולים לאוטובוסים הראשונים שיוצאים מהכותל המערבי בצאת השבת, ומשלמים את דמי הנסיעה במהלך השבוע. החל ממוצאי שבת הבאה, לא תתאפשר נסיעה ללא תשלום. שומר שבת? תחזור הביתה ברגל

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

אין אדם שלא מכיר את הנוהל המוכר מזה עידן ועידנים: אנשים השבים מיד בצאת השבת מהכותל המערבי, עולים על האוטובוסים הראשונים היוצאים לכיוון השכונות החרדיות. הנהגים אינם גובים מהם תשלום, והנוסעים רשאים לשלם על הנסיעה במהלך השבוע.

בשל העובדה שישנם מאות מתפללים המגיעים להתפלל בכותל המערבי בשעות בין הערביים של יום השבת, מובן שאין בכיסם כסף. חברת אגד הבינה את המגבלה הזו כבר מאז שחרורה של ירושלים, והם נרתמו לעניין ללא בעיות, וכך זכו כולם לקבל את מבוקשם.
לפי עדויות הנהגים, הנוסעים שומרי השבת הגונים ואמינים. לכן התמיהה הייתה רבה, עת נודע כי משרד התחבורה הורה לאגד להפסיק לאשר נסיעות ללא תשלום - במוצאי שבת מהכותל המערבי, לאחר תלונות מצד החברה, כי הנוסעים אינם ממלאים אחר ההסכם והתשלום אינו מועבר במהלך השבוע.

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל הביע תמיהה: "החלטה זו דווקא בשבוע שבו אנו מציינים את שחרורה של ירושלים מעוררת תמיהה כפולה. ובמיוחד כאשר "אגד" משמשת ציר מרכזי בהסעת באי הכותל המערבי במשך השנה כולה ובמיוחד בחגי ישראל, בהם אין אפשרות להגיע בתחבורה פרטית". ח"כ אורי מקלב פנה לישראל כץ, שר התחבורה בבקשה שיפעל לביטול ההוראה החדשה.

תגיות:הכותלאגד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה