חדשות בארץ

המלצה: עסקת מזומן מעל 7,500 ש"ח – עבירה פלילית

וועדה לבחינת צמצום שימוש במזומן ממליצה להגביל עסקאות במזומן גם בין אנשים פרטיים במטרה למגר פשע כלכלי. בקרוב נוכל לבצע עסקאות במזומן עד סכום של 5000 ₪? מי שיעבור על החוק צפוי לעונש מאסר

אא

במטרה להילחם בפשע כלכלי, תחול בקרוב הגבלה על היקף שימוש בכסף מזומן בעסקאות גדולות. את המסקנות הללו מציגה ועדת לוקר לבחינת צמצום שימוש במזומן, בראשה עומד מנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר. בשל הצורך במלחמה בכסף שחור, בהלבנת הון ובמיצוי פוטנציאל גביית המס, ייתכנו הצעדים עליהם ממליצה הוועדה, כשההגבלה תחול על עסקאות בסדר גודל של 7,500 שקלים ובהמשך אף על עסקאות בסדר גודל של 5,000 שקלים.

לפי נתונים הנמצאים בידי לוקר ממשרד רה"מ, בשנת 2012 התבצעו בין עסקים, כ־3 מיליון עסקאות בסכומים הגבוהים מ־5,000 שקלים, והגיעו לשווי של כ־273 מיליארד שקלים - ללא זיהוי של מבצעי העסקה. עד היום הגביל החוק את היקף סכום העסקאות ל- 20 אלף שקלים במזומן, בתנאי שמדובר בעסקים ולא באנשים פרטיים. לפי ההמלצות החדשות, ההתערבות תחול בכל עסקה, כאשר סכום עסקה פרטית, לא יעלה על 15 אלף שקלים.
הוועדה ממליצה גם על שורת הגבלות בשימוש בהמחאות. תחילה תוגבל האפשרות לפרוע צ'ק שהוסב יותר מפעם אחת עד סכום של 7,500 שקל, ובהמשך עד 5000 שקל. בשלבים מאוחרים יותר הוועדה ממליצה על איסור הוצאת וקבלת המחאות שלא מצוין עליהם שם המוטב, הגבלת סכום עסקה המותרת בהמחאה לעד מיליון שקל.

ההמלצות יגבילו שימוש בהמחאות בנקאיות ובכסף מזומן, במטרה להציב תנאי לשימוש בכרטיסים אלקטרוניים שונים, ובהעברות בנקאיות. בנוסף, ממליצה הוועדה על קידום אמצעי אבטחה חכמים לאמצעי תשלום קיימים ועתידיים.
העוברים על איסור ביצוע עסקאות מזומן בסכום הגבוה מזה שיותר בחוק, מסתכנים בעבירה פלילית.

תגיות:עסקאותכסףפשע כלכלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה