חדשות יהדות

הבטחת הכנסה לאברכים – הסוף

ארגונים למען חופש דת ושוויון ניסו לבטל את הבטחת ההכנסה לאברכים בטענה לאפליה, הפעם בית המשפט החליט לקבל את טענתם. האם אברכים יצליחו להמשיך לשבת וללמוד תורה?

אא

יעקב ליצמן ואריה דרעי (צילום: פלאש 90)יעקב ליצמן ואריה דרעי (צילום: פלאש 90)

מלחמת התשה ארוכה מתחוללת נגד החרדים, ועיקרה קיצוצים בתקציבים. אתמול (יום א') אישר הרכב של שבעה שופטים בראשות נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, את ביטול מלגת הלימודים ועידוד השתלבות אברכי כולל בתעסוקה, מלגה הידוע בשמה: הבטחת הכנסה.

9,400 אברכים בעלי משפחות של שלושה ילדים ויותר, שסכום הכנסתם החודשית אינו עולה על 1,500 שקלים, עתידים בקרוב מאוד – בעקבות ההחלטה -  לאבד סכום כסף משמעותי מדי חודש.
ארגונים שונים עתרו לבג"ץ למחות על ההטבות אותם מקבלים אברכי כולל חרדים, בטענה כי סטודנטים חילונים מופלים לרעה משום שאינם זוכים לאותן הטבות להן זוכים האברכים. כאמור, בית המשפט החליט לקבל את הטענות, וגרם בכך לתחושות ניצחון ושמחה בקרב הציבור החילוני.

חברי הכנסת החרדים נזעקו נוכח העוול שנעשה לציבור הלומדים. אריה דרעי, יו"ר ש"ס, אמר, "זו העת להירתם למען עולם התורה". ליצמן (יהדות התורה) מאשים את ממשלת נתניהו לפיד בהתנכלות לחרדים. "זו הכרזת מלחמה על לומדי התורה בישראל. בג"ץ הפך למוציא לפועל של מדיניות ההתנכלות נגד החרדים של ממשלת נתניהו ולפיד".

תגיות:הבטחת הכנסהאברכיםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה