הפרשת חלה

טלפון ישיר לשמים, בזכות מצוות הפרשת חלה

"התפילות מגיעות עד כיסא הכבוד ופועלות – זו עובדה", מספרת רבנית שושנה מלול על ערבי הפרשת חלה. כך תמשכי את הברכה לתוך ביתך

אא

מצוות הפרשת חלה היא אחת משלוש מצוות מיוחדות שקיבלו הנשים – הדלקת נרות שבת, שמירת טהרת המשפחה והפרשת חלה. בזמן שבית המקדש היה קיים, ניתנה תרומה מן החלה עבור הכהן אך כיום משחרב בית המקדש, אנו ממשיכות להפריש את החלה לאות הערכה והודיה לה', על המתנות הנפלאות שהוא מעניק לנו בחיים – פרנסה, ילדים, זיווג, בריאות, שלום בית, שמחה ועוד ועוד. "ראשית עריסותיכם", הוא הכינוי שנותנת התורה לחלה ופירושו שצריך להפריש את הראשית – דהיינו, את החלק הארי שבעיסה - את החלק הטוב ביותר, לקדוש ברוך הוא. 

לדברי הרבנית שושנה מלול, 46, מדריכת כלות ומרצה מפתח תקווה, כל מי שרוצה להניח ברכה בביתה, צריכה להתעקש על עשיית אירועי הפרשת החלה. "כתוב בתורה שזכות מגלגלים על ידי זכאי", היא אומרת, "וזה אומר, שמי שמארגנת את אירועי הפרשת החלה בביתה – יש לה זכות גדולה בזה. היא הופכת בעצם להיות מזכת הרבים. בנות ישראל צריכות לדעת שמדובר במצווה עצומה שהכוח שלה אינסופי. מצוות הפרשת החלה היא טלפון ישיר לבורא עולם, ואין מצב שיש שיחה ממתינה או שתפוס אצל בורא עולם. התפילות שנעשות תוך כדי הפרשת החלה, ותוך כדי לימוד – מגיעות עד כיסא הכבוד ופועלות במקום שדברים אחרים פועלים פחות טוב".

הרבנית מלול מדגישה כי מצוות הפרשת החלה אינה שייכת רק לנשים דתיות, שהרי כל אישה בעולם רוצה לזכות בפרנסה טובה, בשלום בית, בבריאות ועוד ומכאן שמדובר במצווה אוניברסאלית חוצת מגזרים ותרבויות.

"כבר 17 שנים שאני נמצאת בתחום של הפרשת חלה", מציינת הרבנית, "ה' זיכה אותי להפיץ את המצווה הזו גם בארה"ב, אומן, וינה ולונדון. אל שיתוף הפעולה עם הידברות הגעתי לפני שלוש שנים, כאשר פנתה אליי אחראית מחלקת חוגי הבית בהידברות. מיד הסכמתי. אני מאוד אוהבת את העשייה של הארגון, וחושבת שלרב זמיר כהן יש דרך מיוחדת לקרב אנשים ומסירות נפש גדולה על זיכוי הרבים. אין ספק שארגון הידברות זו מתנה גדולה לדור שלנו".

בנוסף לעשייה הברוכה בכל מה שקשור להעברת אירועי הפרשת החלה, מעבירה הרבנית שושנה מלול סדנאות לחשיבה חיובית ודמיון מודרך, וכן עומדת בראש עלוןנשים מיוחד "רבות בנות", אותו יזמה ובו היא משמשת ככתבת, ביחד עם אחותה. "העלון יוצא אחת לשבועיים ומרכז בתוכו את כל הנושאים שקשורים לנשים, כולל מתכונים מעניינים שנותן בעלי, שף במקצועו, בעל תוכנית משלו ברדיו 'קול ברמה'.

 

"הבת התחתנה בדיוק עם מי שרצתה"

נשים הן עם מאוד מיוחד, עם פוטנציאל מרקיע שחקים. לא סתם נאמר עלינו שבזכותנו עתידין להיגאל - לאישה יש כוח מאוד גדול בתפילות שלה וכשנלוות אליהן דמעות, זה משבר את כל החומות הבצורות, את כל החסימות שהיו עד כה ומנעו מהתפילה להגיע לכיסא הכבוד ולפעול ישועות.

"ישנם כל כך הרבה סיפורים נפלאים על נשים שזכו לישועות שהן צריכות, שזה ממש לא ייאמן. מקרה אחרון שאירע לאחרונה, הוא של אישה שגילו לה את המחלה במקום ממש מסוכן בגוף. משפחתה ארגנה את אירוע הפרשת החלה לזכותה ולרפואתה. במהלך האירוע, נשים רבות התעוררו וקיבלו על עצמן קבלות קטנות ברוחניות – אחת קיבלה להתחזק בברכת 'אשר יצר' הידועה כסגולה לרפואה, אחרת קיבלה להתחזק בשמירת הלשון ולא לדבר לשון הרע על אחרים, ועוד. למחרת התקשרה אליי האישה ואמרה לי שלא משנה מה אומרת האבחנה של הרופאים – הפרשת החלה נתנה לה כוח והיא מרגישה בריאה. הערב נתן לה כוח להאמין, חיזק אותה בשמחה גדולה ונסך בה את התחושה שהיא יכולה להתמודד - אין ספק שזו ישועה בפני עצמה.

"סיפור נוסף הוא מערב הפרשת חלה וסעודת אמנים שעשינו בישיבת 'נחלת דוד', במעמד מרגש של 300 נשים. מי שארגנה את האירוע הייתה אישה שפנתה אליי ואמרה שהיא מאוד רוצה שהבת שלה תתחתן. היא קנתה את המצרכים לסעודת אמנים, הפרישה את החלה, ו-300 נשים ענו אמן. קצת אחרי סוכות הבת התארסה והיא מתחתנת בע"ה יום אחרי שבועות בתאריך 5.6.14. וברוך ה', אמה סיפרה שלמרות שלא התפשרה - היא קיבלה בדיוק מה שרצתה ומה שהתפללה עליו". 

מח' חוגי בית והפרשות חלה – להזמנות חוג בית והפרשת חלה: טל' 073-2221290, מייל aviva@htv.co.il

תגיות:הרבנית שושנה מלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה