חדשות בארץ

עיריית ת"א אישרה פתיחת חנויות בשבת

בצעד חסר תקדים אישרה מועצת עיריית תל אביב תיקון לחוק העזר העירוני, המאפשר פתיחה של חנויות ואזורי בילוי מסוימים בשבת

אא

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש (שני) את התיקון לחוק העזר העירוני, המתיר פתיחת מרכולים בשבת. לאחר אישור המועצה החוק המתוקן יועבר לאישור משרד הפנים.
התיקון לחוק העזר, שגובש בעקבות פסיקת בית המשפט העליון ביוני 2013, מגדיר רשימה של רחובות ראשיים שבהם תותר פתיחתם של מספר מוגבל של מרכולים וקיוסקים בשבתות ובחגים.

כמו כן, החוק מייחד שלושה אזורי בילוי ותיירות ברחבי העיר (נמל תל אביב ומגרשי התערוכה הישנים, התחנה ונמל יפו) שבהם תותר פעילות של חנויות נוספות.
"ההצעה לתיקון נועדה להתאים את החוק שחוקק לפני למעלה משלושה עשורים, למציאות החיים בעיר תל אביב-יפו כיום וכך לשמר את האיזון בין צרכי תושבי העיר וצביונה של השבת, תוך שמירה על אופייה של העיר כעיר חופשית", הודיעה העירייה.
בטרם האישור הסופי של תיקון החוק בידי המועצה, שלח הרב מאיר לאו מכתב לרה"ע תל אביב רון חולדאי ולחברי מועצת העיר מכתב, ובו הביע את מורת רוחו ודאגתו מן המהלך. "חובה להבין כי ההחלטה שלפניכם הנה פתח למדרון חלקלק", כתב הרב לאו.

"היום – רחובות מרכזיים. מחר – העיר כולה. היום – חנויות מזון. מחר – בתי מסחר מכל סוג שהוא. היום – תל אביב-יפו. מחר – מדינת ישראל כולה. הלוואי ואתבדה. בידך אפוא החלטה היסטורית והרת גורל".  

תגיות:שבתהרב מאיר לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה