חדשות יהדות

עדינה בר שלום לצעירים: לא להתגייס

מנהלת המכללה החרדית המועמדת לפרס מפעל חיים עדינה בר שלום, בתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, קראה השבוע לצעירים החרדים לשמוע לדעת התורה ולא לציית לחוק הגיוס

אא

עדינה בר שלום, בתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, העומדת בראש המכללה החרדית, מועמדת להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב והיא תזכה לפרס ישראל על מפעל חיים. עם זאת, היא עומדת בנחישות על עקרותיה מבית אבא לשמוע לדעת התורה.

השבוע קראה בר שלום לצעירים חרדיים שלא לציית לחוק הגיוס החדש ולסרב להתגייס, בהתאם להוראת הרבנים. בראיון עם קלמן ליבסקינד ואריאל סג"ל בתכנית "עצם העניין", ברדיו גלי ישראל, אמרה בר שלום: "אסור לנו כרגע. אם הלכו עד היום 5,000 חבר´ה לצבא, משלנו - היום כל הרבנים אמרו לא להתגייס, לא ללכת, וצריך לשמוע בקול הרבנים".

ליבסקינד, מופתע מעמדת הרבנית, ניסה להקשות: "ועד אז, אני מנסה לברר שוב את מה שאמרת- היחס של הרבנים שקוראים לא להתגייס?". בר שלום השיבה: "אני תמיד שמעתי בקול הרבנים, אתה יודע כמה רבנים נמצאים במכללה? אני לא עשיתי שום צעד באקדמיה בלי להתייעץ איתם, בליל התייעץ עם אבא זצ"ל, שום צעד בלי ההיוועצות הזאת".

ליבסקינד המשיך ושאל: "אז כשאומרים היום הרבנים לצעיר חרדי לא להתגייס, אז?". בר שלום: "מה שאומרים הרבנים צריך לעשות". ליבסקינד: "גם אם הם אומרים לא להתגייס?". בר שלום: "גם אם הם אומרים כרגע, שב ואל תעשה, עדיף".

(צילום: פלאש 90)

תגיות:עדינה בר שלוםגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה