חדשות יהדות

"מעם הספר לעם של תגרנים"

החלטת עיריית תל אביב לאשר פתיחת חנויות מזון בשבת, הביאה את הרב מאיר לאו לכתוב מכתב חריף לחברי העירייה ובראשם רה"ע רון חולדאי. "חורג אני ממנהגי כי זעקת השבת פורצת מקירות לבי", כתב הרב לאו

אא

בעקבות החלטה של עיריית תל אביב לפתוח מתחמים מיוחדים שבהם יותר לפתוח חנויות מזון בשבת, כתב הרב הראשי לשעבר הגאון רבי מאיר לאו מכתב אישי לראש העיר רון חולדאי, ועמו ל-31 חברי מועצת העיר.

"לפני כחמישים וחמש שנים קשרתי את גורלי עם תל אביב-יפו ובניתי בה את ביתי עם רעייתי, ילידת העיר" פתח הרב לאו את מכתבו. "במהלך התקופה, משרת אני כארבע עשרה שנה בכהונת רבה הראשי. מעולם לא פניתי אליך בבקשה כלשהי. חורג אני ממנהגי כי זעקת השבת פורצת מקירות לבי ואיני יכול להחריש. הנני מקווה כי תגער בהמון טרדותיך ותקרא את מכתבי בתשומת הלב הראויה.

"ביום שני א´ באדר ר´ החליטה הנהלת העיר להמליץ בפני חברי המועצה לשנות את חוק העזר הקיים ולהתיר פתיחת בתי עסק בשבתות ובמועדי ישראל. פריצת דפוס חיים של העיר מאז ייסודה לפני 105 שנים. הבה נשקול מה עומד על כף המאזניים בהכרעה שלפניכם.

"מצד אחד, השבת היא המתנה המופלאה שקיבלנו בעשרת הדברות והענקנו לאנושות כולה. התבונן נא במעלותיה". הראש לאו מפרד במכתב את חמש מעלות השבת וממשיך: "חמש הנקודות הללו העניקו לשבת את כרטיס הביקור ותעודת הזהות הלאומית במרוצת הדורות. רבים מבני עמנו מסרו את נפשם על קדושת השבת, וערך שראוי למות למענו, ראוי בוודאי גם לחיות עבורו. במדינות המתוקנות ביותר, פתוחים בתי העסק שישה ימים בשבוע בלבד והמרוץ אחר הכסף נעצר ליום אחד מדי שבוע. בתי מסחר פתוחים 365 ימים בשנה, הופכים את עם הספר לעם של תגרנים שכל חייהם מהווים מרוץ בלתי נלאה אחר הכסף".

הרב לאו מוסיף ומזהיר כי "חובה להבין כי ההחלטה שלפניכם הנה פתח למדרון חלקלק. היום – רחובות מרכזיים. מחר – העיר כולה. היום – חנויות מזון. מחר – בתי מסחר מכל סוג שהוא. היום – תל אביב-יפו. מחר – מדינת ישראל כולה. הלוואי ואתבדה. בידך אפוא החלטה היסטורית והרת גורל".

הרב לאו מסיים את מכתבו במשפט מתוך זמירות השבת: "קודש היא לכם שבת המלכה, אל תוך בתיכם להניח ברכה, בכל מושבותיכם לא תעשו מלאכה".

(צילום: פלאש 90)

תגיות:הרב מאיר לאושבתרון חולדאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה