זה מה שנשאר

המתפללים בישיבה הצפתית לא האמינו למראה עיניהם: במהלך תפילת ותיקין נכנס שלמה ארצי, ונשאר במשך שלוש שעות תמימות לתפילה, לשיעור תורה ולשיחה כנה. "רגליי נשאו אותי למקום הזה", סיפר לתלמידי ורבני הישיבה

אא
בבוקרו של יום שישי האחרון, בעת ביקורו בעיר, יצא שלמה ארצי לשיטוט בסמטאות העתיקות של צפת. את אוזנו תפסה תפילת ותיקין שבקעה מישיבת ההסדר צפת, הסמוכה לבית כנסת האר"י. הזמר הוותיק לא התבלבל ונכנס לישיבה. הוא מצא בתוכה את רב העיר שמואל אליהו, ראש הישיבה הרב אייל יעקובוביץ וכ-40 מתלמידי הישיבה, לא בתפילה רגילה אלא בתפילה מיוחדת לראש חודש אדר שלוותה בבר מצווה לנער מהיישוב אבני חפץ.
 
"בשעה שש וחצי בבוקר, בשעה שאנו אומרים את ההלל, נפתחה דלת בית המדרש, ויהודי התיישב מאחור", סיפר ראש הישיבה בכתבה שפורסמה ב-ynet. "בתחילה איש לא שם לב. אך לקראת סוף התפילה שאל אותי אחד הבחורים, האם יכול להיות שזה שלמה ארצי. זה נשמע לי קצת מוזר, אך אמרתי לו שייגש וישאל אותו. שלמה הוזמן אחר כבוד להישאר עם המתפללים להתוועדות ולשיעור, ונענה ברצון. הוא סיפר לנו שהיה במלון בצפת, קם בבוקר מוקדם, הסתובב בעיר - ורגליו נשאו אותו למקום הזה, כאילו בת קול אמרה לו להיכנס לכאן. לדבריו הוא נכס לדקה, אבל לא היה מסוגל לצאת, ונשאר אתנו עד תשע וחצי - משך שלוש שעות".
 
במהלך שיעור התורה שהעביר הרב שמואל אליהו בנושא הנגינה בבית המקדש (סביב פרשת אותו שבוע, תרומה) הוא פרט מעט על גיטרה, וארצי, חבוש כיפה כמובן, הצטרף לשירים למרות שלא הכיר אותם מלכתחילה. בהמשך ההתוועדות סיפר ארצי על חוויה הזכורה לו מסבו, שהיה אדם דתי, ובמהלך דבר אף פרץ בבכי. לדבריו של ארצי, אור כזה ושמחה כזו עוד לא ראה מעולם בעולמו-שלו, ושאל את התלמידים והרבנים אם הם יכולים לתת לו "קצת מזה".
 
בהמשך השיעור שוחחו ארצי ותלמידי הישיבה על ענייני דיומא. ארצי התעניין כיצד מצליחים תלמידי הישיבה להתמודד עם היציאה מחוץ לכותלי בית המדרש, ובכל זאת לשמור על ההארה התורנית. הרבנים והבחורים השיבו לו שאחרי שנים בישיבה, התלמיד כל כך שקוע בתורה ובקדושה, כך שגם לאחר היציאה, הוא רואה בעיקר את הפנימיות וחיזוק הטוב שבכל דבר.
 
גם התלמידים הפנו שאלות אל הזמר הוותיק, וכך לדוגמה חקרו אותו על פירוש מילות שירו "יותר מזה אנחנו לא צריכים" - "את הגשם תן רק בעתו ובאביב פזר לנו פרחים, יותר מזה אנחנו לא צריכים". "זה הכל, יותר מזה אנחנו לא צריכים?", תמהו התלמידים. ארצי השיב כי פעם זה אכן היה כך, אבל כיום המצב שונה. בהמשך לכך סיפר כי הוא מודאג בנוגע למצב הנוער כיום.
 
בהמשך השבת המשיך ארצי במסע ההתחזקות, והתפלל בבית הכנסת אבואב שבצפת. העיתונאי נחמן וייס, שהיה נוכח במפגש הלא שגרתי, סיפר בכתבה נוספת שפורסמה באתר בחדרי חרדים כי "מי שמכיר את שלמה ארצי, נחשף לנפש ונשמה גבוהים עם הרבה עומק, ואין ספק כי ברגע שיכיר את האמת הוא יישאב פנימה. הנפש דורשת את זה גם שלא במודע".
 
תגיות:שלמה ארציסיפור אישיהתחזקותמוזיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה