ממגדל שמס אל חיק היהדות

כבר מילדות התנהגותה חרגה מהמקובל בחברה הדרוזית. לפני מספר שנים היא עזבה את כפר הולדתה מגדל שמס, התנתקה ממשפחתה, עברה להתגורר בטבריה והחלה בתהליך גיור. סיפורה של רות, גיורת צדק

אא
מזה עשור מתגוררת בטבריה אזרחית דרוזית ממוצא סורי, בשנות השלושים לחייה, העונה לשם רות. את משפחתה ואת כפר הולדתה, מגדל שמס, היא עזבה לאחר שלא הצליחה להשתלב, ואילו היום היא נמצאת בסיומו של תהליך גיור. עד חג שבועות צפויה רות להפוך ליהודיה מן המניין, גרת צדק אמיתית. לפני כשבועיים התראיינה רות לאתר mynet, ובכתבה גוללה את סיפור חייה. כמובן שאת שמה הקודם ואת פניה היא לא חשפה, מחשש שיבולע לה, אבל במילים היא לא חסכה. "תמיד רציתי להיות יהודייה", היא מספרת, "עוד כשהייתי בכפר. אני לא יודעת להסביר למה". לפני כשנה נתקלה רות במודעה על גיור, ומשם החל המסע שלה אל היהדות.
"היום אני שומרת שבת, מקפידה על הפרדה בין בשר וחלב, וגם טבלתי את הכלים. אני הולכת לבית כנסת. כל בוקר וערב אני מתפללת, גם לפני האוכל אני מברכת. אני מרגישה יהודייה". כבר כילדה הייתה רות יוצאת דופן. היא לא סיימה את התיכון, וכבר בגיל צעיר החלה לעבוד בעסק המשפחתי. הדת הדרוזית לא משכה אותה מעולם, והיא סירבה להתחתן עם בחור מהעדה. "רציתי לבחור את החיים שלי", היא אומרת. לפני כעשור החליטה לעזוב את הכפר ולהתגורר בטבריה. כמובן שהמהלך נתקל בהתנגדות מצד המשפחה, שעד אז הכסף שהרוויחה רות בעסק המשפחתי זרם אליה באופן קבוע, אבל רות הגיעה לטבריה וניסתה להתאקלם - ללא שפה, ללא עבודה וללא משפחה. "כשיצאתי לעבוד הרגשתי שאני מתעוררת והתחלתי להבין מה זה חיים. פגשתי יהודים במסגרת העבודה, ראיתי את ההתנהגות שלהם ורציתי להיות כמותם. אני רוצה שהילדים שלי יהיו יהודים לכל דבר וישרתו צבא".
לדבריה, בכוונתה גם לקיים אורח חיים דתי. הרב שאול דמרי, האחראי על כיתות הגיור בטבריה, שפועלות מטעם המכון ללימודי יהדות במשרד ראש הממשלה, סיפר השבוע שבחודש הבא תגיע רות לבית הדין ותהפוך ליהודייה באופן רשמי. "אני מכיר את סיפור החיים החריג שלה ויודע שהיא באה ממגדל שמס. היא חפצה להיכנס לעם ישראל, וברגע שהיא עושה זאת מרצון, אנו הולכים לקראתה". "היום אני מרגישה שכל מה שאני רוצה, אני מקבלת", מסכמת רות ומספרת על אחד הרגעים המכוננים שלה בתהליך התקרבותה ליהדות. "לפני כמה שנים הלכתי לקבר רבי מאיר בעל הנס, והדלקתי לו נר. פשוט ביקשתי מאלוהים שיעזור לי".
תגיות:גרי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה