חתן ההלכה העולמי: בעל תשובה בן 26

הוא התקרב ליהדות רק לפני שש שנים, התמודד מול ראשי כוללים ואף חש בחלישות הדעת כשהיה לצדם, אבל בסופו של דבר קטף נתנאל שאשא את תואר חתן ההלכה העולמי. "לזכותי לא נזקף כלום, אני אחד הקטנים בישיבה", הוא אומר בראיון להידברות

אא
אחד הדברים שמעודדים במיוחד את נתנאל שאשא (26), חתן ההלכה העולמי, הוא דווקא המסר שזכייתו מעבירה לבעלי תשובה כמותו. "קיבלתי המון פרגון וחיזוקים. מסתבר שזה נתן חיזוק לבעלי תשובה, שראו שאפשר להגיע להישגים גם כבעלי תשובה, ובנוסף חיזק גם חרדים מבית. כמה אברכים אמרו נתת לנו מוסר לכל החיים. הראית לנו מה אפשר להשיג בכמה שנים".
 
 
בשבוע שעבר זכה שאשא בחידון ההלכה העולמי, שנערך במלון רמדה. רדיו קול ברמה יזם את החידון, והרב אופיר מלכה הוביל ברמה ההלכתית. 6,200 תלמידי חכמים נבחנו בשלב הראשוני, מתוכם נבחרו 25 משתתפים שנבחנו מדי שבוע במסגרת תוכנית הרדיו של אבי מימרן, ומדי שבוע נשרו שניים עד שנותרו ארבעה משתתפים בגמר הגדול. את הבכורה קטף כאמור בעל התשובה הצעיר.
 
שאשא, הלומד כיום בישיבת "אור החיים" בראשות הרב ראובן אלבז, גדל בקטמונים בירושלים בבית מסורתי. הוא למד בתיכון חילוני, שמר שבת והניח תפילין ("היום אני מבין שלא תמיד בזמן המתאים", הוא אומר בחיוך), ובעקבות פטירת אדם קרוב החליט לחזור בתשובה. "לא ידעתי כל כך הלכות", הוא מספר על התקופה שקדמה למהפך האישי שלו. "חזרתי בתשובה בגיל 19 וחצי. לפני כן למדתי לימודי תואר הנדסאי חשמל. אחרי פטירת אותו אדם קרוב התחלתי להתקרב כבר בשבעה. החלטתי שמיד אחרי השבעה - אני הולך ללמוד בכולל. למדתי בכולל בערבים, ואחרי תקופה הגעתי לישיבת אור החיים. אנשים מגיעים לשם בלי ידע, בלי כלום, ומתקדמים מהר מאוד. יש שם טייסי קרב, עורכי דין, רופאים - כולם מגיעים עם אפס מידע ביהדות. ראש הישיבה בנה שם אימפריה של ממש. הוא מגדל שם תלמידי חכמים למופת. יש לנו הרבה מחברי ספרים, ועם זה יש דגש מאוד גדול על מידות".
 
איך אתה מתמודד עם הפרסום בימים האחרונים?
"אני לא מחפש את הפרסום הזה. מה שחשוב לי הוא בעיקר להבליט את התרומה האדירה של מרן ראש הישיבה. זה אדם שבנה 230 סניפים בכל הארץ כדי לזכות את עם ישראל. לא רק להחזיר אנשים בתשובה, אלא להפוך אותם לתלמידי חכמים של ממש. הכל בזכותו. אני לא מחזיק מעצמי כלום, הכל זה בזכותו ובזכות הרבנים הגדולים שם".
 
איך אתה מסביר את ההצלחה המהירה שלך? תוך פחות משש שנות לימוד אתה חתן ההלכה העולמי.
אמרתי לך, לזכותי לא נזקף כלום. אני גם אחד הקטנים בישיבה, לא בשביל להצטנע. שלושה מהגמר היו תלמידים מהישיבה".בשלבי התחרות השונים האמנת שתגיע עד לסוף?
"בשום פנים ואופן לא. ראיתי את המתמודדים שהיו ראשי כוללים, ראשי קהילות, וקיבלתי חלישות הדעת אפילו כשהייתי לידם. היופי הוא שהיתה דביקות בין כולם. כל אחד פרגן לשני, כולם שמרו על קשר כל הזמן. זו היתה המעלה הכי גדולה, וזה עוד היה בתקופת העומר, שבה נושא המידות מקבל חשיבות מיוחדת".
 
מהם התכנונים לעתיד?
"יש לי שאיפה להיות דיין. זה עיסוק בממונות, הרבה סברות, אני אוהב את זה. הדברים מבוססים על הגמרות הכי כבדות בש"ס. נקווה שאתחיל ללמוד את זה בעתיד הלא רחוק".
 
הצילום באדיבות "קול ברמה".
תגיות:הלכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה