דמויות ביהדות

מי מכיר את הרבנית כדורי?

היא חיה את מסכת חייה לצד זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי, וניהלה את ביתו בפשטות וצניעות אין קץ. לרגל יום הפטירה שלה, שיחול בי"ח באייר (ל"ג בעומר), כמה דברים שאולי לא ידעתם על הרבנית שרה כדורי ז"ל

אא
שרה שדירה בת סרח לבית נקאש, מי שלימים תיקרא פשוט "הרבנית כדורי", נולדה בבגדד שבעירק, והגיעה לפני כ-90 שנה לארץ ישראל. ביום י"ב טבת תרפ"ז נישאה הרבנית לרב יצחק כדורי, ולבני הזוג נולדו שני ילדים. הרבנית ובעלה הרב השתקעו ברובע היהודי בעיר העתיקה של ירושלים.
 
לאחר נפילת הרובע במלחמת השחרור, עברו לגור בשכונת הבוכרים בעיר. הרב כדורי עבד למחייתו ככורך ספרים, ובזמנו הפנוי והלא פנוי התמיד בלימודו בתורת הנגלה ובתורת הנסתר. הרבנית, שהשכילה להבין כי מדובר בעילוי מיוחד בעל עוצמה רוחנית גבוהה, קיבלה באהבה את סדר יומו הצפוף של בעלה ואת העובדה שהפך לאיש ציבור, ותמיד האירה פנים למאות ולאלפים אשר התדפקו על דלתות ביתם לבקשת ברכה, קמיע או יעוץ. 
 
פעמים שהיה הרב מאחר להגיע הביתה, או אז הייתה הרבנית משנה ממנהגה שלא לצאת לרחוב עקב צניעותה, ויוצאת לחפש אחריו מתוך דאגה שמא קרה לו דבר מה רע. פעמים רבות הייתה מוצאת את הרב שקוע בלימודו ביחד עם  מקובל אחר. בעיקר התמיד הרב ללמוד עם רבו, המקובל חכם סלמאן אליהו זצוק"ל, אביו של המקובל רבי מרדכי צמח אליהו זצוק"ל. הרבנית מיעטה לדבר מעבר לנדרש. העידו עליה הסובבים כי פיה קדוש, ללא רכילות וללא לשון הרע.
 
הרבנית, שנודעה כאישה צדקנית שעסקה כל חייה במצוות, ניהלה את ביתו הדל והצנוע של הרב עד יומה האחרון, בחכמה ובמסירות נפש. בל"ג בעומר תשמ"ט (1989), לאחר ייסורים קשים, הלכה הרבנית הצדקת לעולמה. אלפים ליוו את הרבנית בהלווייתה שנערכה בהר המנוחות, בגבעת שאול שבירושלים. בראש מסע ההלוויה צעד בעלה הצדיק, רבי יצחק כדורי, וכן השתתפו בהלוויה גדולי תורה וחסידות, אברכים ובני תורה, חברי כנסת מכל גווני הקשת וציבור רחב מכל רובדי האוכלוסייה. 
 
השמועה מספרת כי ביום כיפור שלאחר פטירתה, בזמן פתיחת ההיכל בתפילת "כל נדרי", התבקש הרב המקובל לפתוח את ההיכל, אך סירב עקב העובדה כי הוא אלמן. על מנת שיוכל לפתוח את ההיכל – עליו להתחתן בשנית.ואכן, מספר שנים לאחר שנפטרה הרבנית שרה זצ"ל, התחתן הרב כדורי בשנית עם דורית, בעלת תשובה שהייתה אז בת 42 בלבד. הרב כדורי המשיך לחיות עד גיל מופלג של 106 שנים (ויש הגורסים 112). 
 
רבי דוד כדורי, בנם של הרבנית שרה והרב כדורי, והרבנית רחל, בתם, ממשיכים את דרכם ובעיקר מנציחים אותם מתוך ענווה, שקט פנימי וחיוך המיוחד שנסוך על פניהם ומזכיר את אופיים המיוחד של הוריהם. בי"ח באייר, יום ראשון, נדליק כולנו נר לזכותה ולכבודה של הצדקת, הרבנית שרה כדורי, ונעלה לציון בירושלים. זכותה וזכות עמידתה כ"עזר כנגדו" תסייע בידנו, ויתמלאו תפילותינו לטובה ולברכה.
 
תודה מיוחדת לרב מאיר מלכא, מחבר הספר "ישועות יצחק", על סיוע באיסוף החומר.
תגיות:הרב יצחק כדוריהרבנית כדורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה