פעילות הידברות

העונה החמה בערוץ הידברות: חורף תשע"ד

לראשונה בטלוויזיה: דוד ד'אור והרב יצחק פנגר בסדרת תוכניות בלעדית, השחקן עודד מנשה בשיחות על זוגיות, הסופרת מנוחה פוקס בסדרת סיפורים לילדים ומטעמים טלוויזיוניים נוספים – כולם עלו השבוע למרקע של ערוץ הידברות. קבלו הצצה לעונה החמה

אא

תכונה מחשידה פקדה את קומה 1-, קומת האולפנים בבניין הידברות, בחודשים האחרונים. ימי צילום ארוכים מהרגיל, אורחי כבוד מרחבי העולם, מספר שידורים חיים, לו"ז צפוף עד לעייפה וצוות - קטן אך שקדן, אחד.

התוצאה של חודשים טרופים אלו עלתה למסך השבוע, בדמות העונה החדשה והחמה של ערוץ הידברות.

תכנית הדגל שעתידה לרתק את הצופים אליה עונה לשם "רב אומן" בה לוהק הזמר דוד ד'אור כמנחה התכנית והרב יצחק פנגר כאורח קבוע לצדו.

"אני לא יודע של מי היה הרעיון ללהק את ד'אור כמנחה", אמר במאי התכנית, בני אלבז, בחטף באחת התכניות, "אבל אין ספק שזו הברקה גאונית".

ואכן, ליהוקו של ד'אור לסיפור הוא רעיון שהתבשל במטבחי ההפקה. יוזמה של ד'אור להגשת תוכן ערכי כמנחה בערוץ, ורקיחת הקונספט מצד הצוות - הניבה את הפירות המתוקים. בין אורחי התכנית תוכלו למצוא את שלומי שבת, ציון ברוך, עמיר בניון, ארכדי דוכין, גיא זוארץ, שלמה בר ועוד רבים וטובים.

התכנית כוללת ראיונות עומק עם האורחים כשלצדם יושב הרב יצחק פנגר שליט"א, דן בסוגיה ומעמיק בה מנקודת מבט אישית.

"הייחוד בתכנית 'רב אומן'", אומרת דבורה פרקש – מנהלת פיתוח תוכן בערוץ, "הוא בשילוב נושאים חברתיים מהותיים שמטופלים על ידי הרב יצחק פנגר, אשר באופן בלתי אמצעי נפגש כל פעם עם תופעות ואנשים מן היישוב. התמהיל של הדיון על הכתבה המצולמת, התובנות וההיבטים היהודיים, כמו גם השירה בדואטים של ד'אור והאורח - הם אלה שהופכים את התכנית למוצלחת במיוחד".

מעודד מנשה ועד אורי זוהר

בנוסף לתכנית זו , תשודר מדי שבוע  התכנית "ביתך שלום", בהנחיית השחקן עודד מנשה, המשוחח בקביעות עם הרב שמחה כהן, מומחה בעל שם בתחום הזוגיות ומחבר הספר "ביתך שלום", על שמו נקראת גם התכנית.

במהלך השיחות בנושאים שרלוונטיים לכל זוג - אנגלי, סיני או יהודי - שזורות סיטואציות הממחישות את לב העניין אותן משחקים זוג שחקנים נשוי.

"בסדרה על הזוגיות למשל", מסבירה פרקש, "היה מאוד חשוב לנו לחבר באופן חוויתי את הצופה ולגרום לו להזדהות, כדי שיפיק תועלת מהדרכתו של הרב. לכן יצרנו סיטואציות מהחיים  שמומחזות על ידי שחקנים, ומעבר לכך שהם מלאי הומור, רבים מאיתנו יכולים למצוא את עצמנו שם ולהיעזר וללמוד מהשיחה של עודד עם הרב שמחה כהן".

הרב אורי זוהר גם הוא תופס רצועה בלוח השידורים של הידברות בתוכנית "זוהר", בה הוא מלבן מגוון סוגיות עם הרב עמנואל יצחק. ו"לחזור עם תשובה" - היא תכנית אירוח נוספת בה משוחח הרב אהרון לוי עם חבר'ה משכילים בנושאים הנוגעים לכולנו.

ויש גם מנוחה - אי שם

להורים שבינינו המחפשים שעת הפוגה מלחצי היום-יום, מומלצת שעה גדושה של מסרים ערכיים לילדים בדמות סיפורים בהנחיית הסופרת המוכרת, מנוחה פוקס. סדרת סיפורים זו תשודר מדי שבוע ותענה על השם "שעת מנוחה".

וזה עוד לא הכל. ניכר שלהנהלת הערוץ היה חשוב להשקיע דווקא במגוון תכניות איכות לציבור הצעיר, והתוצאה לא מאכזבת:

"סיפורי אי-שם", תכנית ובה סיפורים מרחבי העולם, פעם במרוקו ופעם בפרס, לעיתים ברוסיה ואף ביוון והעיקר - הניחוח היהודי ששזור בסיפורים, עם קריצה למסר יהודי, כמובן.

גם "סיפור ילדותי" עם זאבי רוט - נכנס השבוע לשידור, ויכלול עיסוק בפרשיות השבוע בדגש  על הגיל הרך דווקא.

ולאוהדים של "צור משלנו", מצפות גם כן חדשות טובות: צור ממשיך להפתיע, והפעם בפרקים חדשים אך עדיין על בסיס 'פרקי אבות', בעלי מסר ערכי חם - כמו תמיד.

"באופן כללי, כל סדרה שנבנית בערוץ, מעבר לרמת המקצועיות המתבקשת מאיתנו וההנאה הרגילה שבצפייה בטלוויזיה, בערוץ הידברות קיימת גם, ואף בעיקר, מטרה של העברת מסרים שתורמים לצופים מבחינה ערכית-רוחנית ופותחים צוהר לעולם המושגים היהודי. כך גם בתוכניות הילדים המשעשעות - בכל סיפור ובכל דיאלוג ישנה תובנה ששזורה בתסריט צעד אחרי צעד".

האמת, נשמע מבטיח. אבל למה שתאמינו? פשוט גשו לצפות.

תגיות:ערוץ הידברותהרב יצחק פנגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה