פעילות הידברות

מאחורי הקלעים של הלהיט החדש, "רב אומן"

כשדוד ד'אור מנחה ומארח את חבריו הזמרים, וכשהרב יצחק פנגר יוצא לראיין את אנשים בשטח, מבתי כלא ועד למרכז לעיוורים, נראה שהשילוב לא יכול להיות מושלם יותר. כיצד חווים הרב והזמר חוויית תכנית הלייטנייט המרתקת? ראיון

אא

טובי המוחות בהידברות ניסו לפצח את הנוסחה המתאימה ביותר לתכנית איכותית טובה, מוזיקה ישראלית מן השורה הראשונה ותוכן יהודי מתובל תובנות: אחרי ימים של סיעור מוחות, ישיבות, פגישות וימי צילום ארוכים - התוצאה לפניכם: תכנית לייט נייט שבועית בכיכובם של דוד ד'אור, שלוהק הפעם דווקא כמנחה, והרב יצחק פנגר, שעד כה התרגלנו לראות כמרצה... אבל כאן נכנס לתפקיד קצת אחר... מיד נפרט.

אז הנה לכם: "רב אומן", כשמה גם מהותה, מפגישה בין הרב והאומן האהובים על הציבור הישראלי. בתוכנית מארח ד'אור את הרב יצחק פנגר דרך קבע, אשר גם יוצא לשטח, אל העם, אל האנשים עצמם, נוגע בחוויות שלהם, בחייהם, בעולמם הפרטי, ושולף משם כמובן - מסר יהודי חם וקולח. המפגש הבלתי אמצעי של הרב עם אנשים מן השורה (ואולי גם קצת מחוצה לה...) הוא שמעניק נופך מיוחד לדיון שמתרחש מיד אחר כך באולפן.

כך למשל נצפה ביציאתו של הרב פנגר  לכלא "רימונים", או ל"דיאלוג בחשכה" (מרכז לעיוורים), לבית השאנטי, לבית החולים גהה לפגועי נפש, לארגון הצלה (המטפל במקרים רפואיים דחופים) , לזק"א (זיהוי קרבנות אסון) ועוד.

"אני אוהב אנשים", מספר הרב פנגר, "ולכן אני גם נהנה מהצד הזה של המפגש האינטואיטיבי עם אנשים שכל אחד מהם הוא אישיות גדולה בפני עצמה. זה מוסיף לי כוח באנלוגיה לחיים שלי ונותן לי תמיד עוד נקודה, עוד אינפורמציה חדשה שלא הכרתי שמביאה אותי למקום אחר ממה שהייתי קודם".

לשאלתי באיזה מקום הרב התרגש יותר מהרגיל או חווה חוויה עוצמתית במיוחד, הרב עונה כי "כל כתבה שיצאנו אליה מילאה אותי במשהו, אבל אני חושב שהכי השפיעה עליי היציאה ל'דיאלוג בחשכה', שם ממש חוויתי על בשרי את מה שהאחרים עוברים".

ד'אור מארח בכל פרק זמר אחר, קולגה מתחום המוזיקה, ואחרי ראיון מעמיק אישי ורוחני משהו - הם ניגשים לדואט כשהם מלווים בלהקה וקהל מריע. מן הזמרים שהגיעו לצילומים אפשר יהיה למצוא את שלומי שבת, ציון ברוך, עמיר בניון, ארכדי דוכין, גיא זוארץ, שלמה בר, סגיב כהן ועוד רבים וטובים.

"זכות גדולה וחיבור אמיתי לערוץ"

"זה כבר כמה שנים שערוץ הידברות מאוד נוכח בביתנו", אומרים בני הזוג פזית ודוד ד'אור. "שיעורי התורה המחכימים של הרב זמיר כהן והרב יצחק פנגר הם מבחינתנו שיעור התורה היומי שלנו ואנחנו משתדלים שלא לפספס אותם. לכן", ממשיך ד'אור, "כאשר פנו אלי מהערוץ, הרגשתי זכות גדולה וחיבור אמיתי לערוץ ולתכניו. את הרעיון העלה צוות הערוץ, אנשים מקסימים העושים עבודת קודש שכל מה שהם רואים לנגד עיניהם הוא טובת הצופים והעשרת עולמם, חפים מציניות או משיקולי רייטינג, בתנאים מאוד בסיסיים, ומצליחים ליצור בכל פעם מחדש תכניות עמוקות ואינטליגנטיות המפתחות את המחשבה וחושפות את המתיקות והיופי שבתורתנו הקדושה. נעתרתי מיד ברצון רב, היות שאני מבין את חשיבות הערוץ ורוצה להיות חלק מהעשייה המבורכת הזו".

איך זה להיות בצד המראיין הפעם? בדרך כלל אתה מתראיין או שר...

"בתכנית אני בתפקיד שלא מוכר לי. באמת, בדרך כלל אני מהצד השני, והפעם דרך השאלות אני מגלה המון דברים על עצמי ומזדהה בכל פעם מחדש עם האמן שיושב מולי. אפשר לראות בראיונות עד כמה חזק החיבור שלי למרואיין וזה מזכיר יותר שיחת נפש עמוקה בין חברים. גם האמנים שהתראיינו אמרו כי סיפרו בראיון דברים שלא סיפרו מעולם. אני חושב שהערוץ משרה תחושת ביטחון וכבוד לאדם, מה שמאפשר לאמן לחשוף פנים אנושיות אמיתיות ולא תדמית יחצנית. אני מאמין שהקהל הצופה באמן שהוא אוהב זוכה לקבל טעימה מעולמו הפנימי ומצליח להתחבר אליו גם כאדם".

אז גילית את עצמך כמראיין. גילוי מגיע במקביל ללמידה. מה למדת על עצמך במהלך העבודה על הסט?

"אני כל הזמן לומד, גם במהלך הצילומים עצמם, אך בעיקר כשאני צופה בתכנית. אפשר ללמוד הרבה על עצמך מצפייה. קודם כל אני מפנים שוב את הדברים המופלאים שהרב פנגר מעלה בתכנית, וכמובן מהאמן שמתראיין. אני לומד כמה חשוב להגיע ללבו של כל מרואיין, לומד כמה רב המשותף והמחבר בינינו וכיצד מילה טובה והרגשה נעימה יכולות לפתוח ולשחרר. אך גם יש לי לא מעט ביקורת על עצמי. אני רגיל לראות את עצמי שר, אולם פתאום כשאני מדבר, אני שם לב לכל מיני דברים קטנים, הבעות פנים ותנועות... יש שאלות שאני מרגיש שיכולתי לנסח אחרת, אך אני מודה שבסך הכל הערך התוכני של התכנית עמוק ומגוון כל כך שאני נסחף אחריו ולא ממש מתעסק בעצמי".

איך זה לעבוד לצד הרב פנגר?

"הרב פנגר הוא אדם חכם ועמוק מאוד, אך מעבר לזה, הוא גם בורך בכישרון משחק ובחוש הומור יוצא דופן. הוא לא דומה לדמות הרצינית, חמורת הסבר, שעולה בדמיוננו כשאנו אומרים - רב. בזכות תכונותיו המופלאות הוא מצליח להגיע ולגעת באנשים מכל קצוות האוכלוסייה. אך שלא תתבלבלו, התורה שהוא מעביר היא עמוקה ורצינית מאוד, והוא מתייחס אליה בכובד ראש. ההומור הוא רק דרך להגיע לאנשים. מבחינתי זו זכות לעבוד עמו. אני מוצא המון קווים מקבילים באופי שלנו, וחושב שאף שכל אחד מאיתנו בא ממקום שונה - יכולנו להיות חברים טובים. השילוב המקסים של תורה ושירה בא לידי ביטוי בתכנית מכל מיני זוויות והכתבות המיוחדות שצילמנו בעבור התכנית מוסיפים עומק ופרופורציה כמו גם משמעות להמון דברים שקורים לכולנו בחיים".

איזו כתבה הכי ריגשה אותך מבין כל אלו שהרב יצא אליהן?

"באחת הכתבות ראיין הרב את סבתו. החכמה, טוב הלב ואהבת הזולת שבקעו ממנה כשדיברה, נגעו ללבי מאוד. כמה עוצמה ואור יש באישה הזו. הרב דיבר אליה באהבה גדולה ונראה נרגש מתמיד. משהו ברגע הזה שביניהם נחרט עמוק בזיכרוני".

ו... איך התגובות ברחוב?

"אנשים שצפו בתכנית מתקשרים ומסמסים נלהבים. אנשים שרגילים לערוצים האחרים אמרו שסוף סוף מצאו תכנית כלבבם, שככה היו רוצים לראות את תכניות הבידור בערוצים השונים, ומספרים על משפט או שיר שאהבו במיוחד. זה באמת משמח לדעת שאתה עושה משהו שאנשים מתחברים אליו ומתרגשים ממנו, ושיש אלטרנטיבה למי שמחפש גם ערך מוסף בתכניות טלוויזיה".

אז חמישי ב-21:00, כבר אמרנו?

תגיות:רב אומןהידברותהרב יצחק פנגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה