חדשות בארץ

תחפושת צנועה? מצטערים, לא העונה

לאחרונה פנו ארגוני נשים למשרד הכלכלה בבקשה לאסור מכירת תחפושות חושפניות לילדים. משרד הכלכלה מסר כי אין זה מסמכותו. הורים וארגוני נשים מנסים להילחם בתופעה שללא ספק עלולה להשפיע על חינוך ילדיהם

אא

פורים נראה באופק, וכמדי שנה נתקלים ההורים בתופעה שתופסת תאוצה בשנים האחרונות: תחפושות המיועדות לילדות ונערות נעשות יותר ויותר חושפניות. הדבר עורר את חמתם של הורים רבים ואף של ארגוני נשים, מה שהוביל לפנייתם למשרד הכלכלה בבקשה לעצור את התופעה הבזויה, אלא שממשרד הכלכלה הודיעו כי אין זה בסמכותם.

"בעמודי הפעוטות התחפושות תמימות ומקסימות, כפי שצריך להיות. גם בכיתות הגן שמלות הנסיכות עדיין 'מתוקות', מספרת אלוני סדובניק ל'מעריב'. "אולם כשמגיעים לדף התחפושות של בנות 12 עד 18 מדובר בתעשייה מדויקת של שיווק דימוי מיני בפרהסיה באמצעות תלבושות של נשים בעלות מקצועות מכובדים. התוצאה היא הטמעת המסר בקרב מתבגרות שכשהן הולכות לעבודה הן למעשה הולכות למקום שבו הן מוחפצות...".

יו"ר "נעמת" גליה וולוך ויו"ר תנועת הנשי "אמנה" ליאורה מינקה סוברות שאת שלטיפול בתופעה יש לפנות דווקא לשר החינוך. "אפשר לרתום את הקטלוגים של התחפושות כדי לפתח באמצעותם שיח חינוכי עם התלמידים בכיתות בשעת חברה", אומרת וולוך.

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, סובר כי "הפתרון נמצא אצל ההורים שפשוט צריכים לא לרכוש תחפושות כאלה. ברגע שיהיה פחות ביקוש ממילא גם ההיצע יפחת. אני אמנם לא שותף להצעה שעלתה במכתב שנשלח לשר כי אני מתנגד לפנות לפתרון של חקיקה, אבל אני מברך על עצם הפנייה כי היא מסייעת לפתח את המודעות של ההורים בישראל לנושא של החפצת גופם של הילדים".

תגיות:פוריםתחפושת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה