חדשות בארץ

הפתעה: אסף אמדורסקי מתחזק

תודו שלזה לא ציפיתם: אסף אמדורסקי, מהדמויות הכי תל אביביות וקלאבריות של עולם המוזיקה הישראלי, מתחזק ושומר שבת. האם הקשר האמנותי עם אביתר בנאי, שולי רנד ואמנים אחרים סייע לכך?

אא

אחרי תקופה שבה הנושא נשמר בסוד, עכשיו כבר מותר לספר באופן חופשי: כוכב הרוק הישראלי, אסף אמדורסקי, סמל חילוני מובהק, אשר מוכר בתעשיית המוזיקה כמזוהה עם מועדונים וחיי לילה, נמצא בימים אלו בעיצומו של תהליך התחזקות רוחנית – דתית, הכוללת בין היתר, שמירת שבת ושיעורי תורה קבועים.

"הוא לוקח את העניין מאוד ברצינות", התבטא אחד ממקורביו, "הוא מתעניין מאוד בדת ואף משקיע את מלוא האנרגיה והזמן שלו בעבורה".

את החיזוק והעזרה שואב אמדורסקי מחברו אביתר בנאי, מוסיקאי שחזר אף הוא בתשובה לפני מספר שנים והחל לעבוד בשיתוף פעולה מקצועי עם אסף. בנוסף לכך, סביר להניח כי מקור נוסף הנו שולי רנד. השניים עבדו ביחד לא מעט: רנד היה אחד המוזיקאים שעבדו עם אמדורסקי על אלבום הבכורה שלו, שיצא בשנת 94', ושנים לאחר מכן השתתף אמדורסקי בהפקת אלבום הבכורה של רנד, "נקודה טובה", שיצא ב-2008, ובו ניגן גיטרות, קלידים, סקסופון וכלי הקשה. בהמשך הפיק מוזיקלית את המופע "נקודה טובה", ובמהלכו ביצע כדואט עם רנד את שיר הנושא.

בראיון עיתונאי מלפני כחמש שנים סיפר רנד על החיבור ביניהם: "אסף הוא יוצר גדול, חשוב, חבר טוב, חבר אמיתי. הייתי איתו בקשר אומנותי גם לפני שחזרתי בתשובה. בתקליט הראשון הייתי שותף קצת לכמה מהטקסטים, ועזרתי לו קצת בהרמת המופע הראשון שלו. אני מאוד אוהב את המוזיקליות שלו, וגם היום אנחנו בקשר".

בנוסף לשיתופי הפעולה עם בעלי תשובה, אמדורסקי גם הופיע עם אריאל זילבר לפני כחצי שנה, במהלך שגרם להרמת גבות לא קטנה. בזמנו סיפר אמדורסקי בראיון עיתונאי שהתקשר לזילבר "ביד רועדת" כדי להזמין אותו להופעה המשותפת. דמות נוספת היא דניאל זמיר, בעל תשובה חב"דניק, שהופיע עם אמדורסקי לא פעם. כנראה שהחיבורים המוזיקליים עשו את שלהם, ועוררו את האמן המוערך לשאול שאלה או שתיים על מהות החיים.

אדם סרור מאתר וואלה, שחשף את הידיעה לראשונה, סיפר כי "אמדורסקי התחיל לשמור שבת וללכת לשיעורי תורה, אבל אני לא יודע האם הפסיק להופיע במועדונים". עוד ציין סרור כי "מדובר במהפך מאוד דרמטי. זו הפתעה מאוד גדולה משום שהוא נחשב מהסמלים התל-אביבים היותר מובהקים. הוא אחד שאיש לא באמת ציפה שהוא יחזור בתשובה או יתחזק".

חבר קרוב נוסף לאמדורסקי סיפר: "הוא לא חזר בתשובה. הוא רחוק מכך. הוא כן הולך לשיעורי תורה ושומר שבת, אבל לא מניח תפילין".

אשת יחסי הציבור של אמדורסקי, רותי מרום, מסרה בתגובה: "אין אנו מגיבים בנוגע לחייהם האישיים של האמנים, ושכולנו נהיה בריאים, בעזרת ה'".

תגיות:אסף אמדורסקישולי רנדמוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה