פעילות הידברות

שירה ותורה: אהבה גדולה, נטולת אגו ואינטרסים

כך מתאר נתי רביץ את המתרחש בתוך כתלי "שירה ותורה", שנחנך לפני כשבועיים על ידי דוד ד'אור ואמנים נוספים. אז איך החיבור נולד, מהו החלק של ערוץ הידברות בכך?

  • י"ב חשון התשע"ד
אא
אחרי תקופה ארוכה על אש נמוכה יוצא לדרך בית "שירה ותורה" שהקימו דוד דאור ואומנים נוספים. מה שהחל לפני כמעט שנה בחיבור לתוכנית "עונג שבת" קיבל ביטוי מציאותי בשבועות האחרונים באמצעות הופעת "שירת רבים" וחנוכת בית "שירה ותורה", שבמסגרתה קבע מזוזה הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר.
הכל התחיל מהתוכנית "עונג שבת", אותה הנחה השחקן-זמר נתי רביץ, ובה  הופיע הרב יצחק גבאי כאורח קבוע. "הרב הגיע לתוכנית כמו שאני הגעתי", משחזר רביץ. "שנינו לא ידענו לאן פנינו מועדות. הכירו בינינו ואמרו לי: זה הרב שהולך להיות איתך בתוכנית. החלפנו נעים מאוד מנומס, ומשהו בחיוך שלו קסם לי. נוצרה בינינו כימיה באופן מיידי".
מסתבר שהחיוך של הרב גבאי קסם לא רק לרביץ אלא גם ללב אורחיו המתחלפים. מדי שבוע התארח אומן אחר, וכמעט כל אחד  מהם נקשר אל הרב גבאי בדרך משלו. כך למעשה נוצר רעיון השיעור השבועי. הרב הציע להתכנס וללמוד תורה בצוותא אחת לשבוע, האומנים הסכימו ברצון, והשאר היסטוריה. כיום נמנים בין משתתפי השיעור דוד דאור, נתי רביץ, קובי אפללו, יהודה מסס, תומר מתנה, שלמה בר ועוד.
במהלך החודשים המפגשים הלכו ותפסו תאוצה, כאשר במהלכם דיברו האומנים יהדות, וגם שרו, כל אחד את מנגינת לבו. לאחר שקבעו מדי שבוע בבית אחר, החליטו לתקוע יתד במקום אחד קבוע, ודאור הרים את הכפפה.
יחד הם עיצבו את המקום, הממוקם בתל אביב, הכניסו ארון ספרים יהודי, ולפני כשבועיים חנכו את המשכן החדש. למקום הוזמנו חברים, בני משפחה וצוותי צילום מטעם התקשורת, שמצאה עניין רב בתהליך כולו. הרב יונה מצגר, שהגיע לטקס קביעת המזוזה, בירך את האומנים שיזכו להרחיב את המקום במהרה. בנוסף הגיעו לפרגן אומנים נוספים דוגמת דני שטג, שרון חזיז, גיל קפטן, חגית רז וכמובן אנשי ערוץ הידברות.
דוד ד'אור, איך הכל התחיל?
"הכל התחיל בהשגחה פרטית, ב"ה, מערוץ הידברות. כל אחד מאיתנו צפה בערוץ בנפרד, וכמו שקורה להרבה יהודים שצופים בערוץ - פתאום מתרחב הלב. מצאנו את עצמנו כל ערב יושבים ולא נרדמים בלי ההרצאה של הרב זמיר ב-22:00 בלילה. יום אחד, לאחר שהתארחנו בתוכנית של נתי, אמר הרב גבאי בואו נערוך איזה שיעור תורה. הסכמנו והתחברנו מיד. בהמשך התחלנו בשיעורים שמילאו לנו את הלב, והרגשנו את האורות העצומים שיש בלימוד תורה והאחדות. הפכנו להיות חבורה מאוד חזקה מבחינה רוחנית, אך בשלב מסוים היה קשה לעבור מבית לבית מדי שיעור, ולכן החלטנו לפתוח את המקום הזה, ששימש כנגריה של אבי ז"ל".
אילו תכנים מהנלמד אתה אוהב במיוחד?
"וואו, איך אפשר להחליט? מכל שיעור אני מתמלא. לימוד התורה עושה לי משהו שלא דומה לכלום. זה יותר  מהרמה האינטלקטואלית. יש הבנה של הלב, וכשהשכל והלב נפגשים - פתאום אתה יודע שזה הדבר הנכון, ואי אפשר לזייף פה".
איפה אתה רואה את המקום הזה בעוד כחמש שנים?
"אני לא נביא, אבל בעז"ה אני מקווה שמדי ערב יתקיימו כאן שיעורים בפני אנשים שירצו ללמוד, וכל בוקר מי שירצה יוכל לבוא ולשיר מוזיקה טובה".
נתי רביץ, מה מושך אותך למפגשים הללו?
"אהבה מאוד גדולה, נטולת אגו ואינטרסים. לא יודע איך להסביר את זה ואני יודע שזה נשמע קצת מליצי, אבל זה פשוט ככה. כשאתה פועל בדרך התורה - אין מקום לאגו".
איפה אתה רואה את עצמך בתוך כל העולם הענק שנקרא "יהדות"?
"אני רק יודע שמצאתי סוף סוף דרך אמיתית, ולא משהו שנגמר ומצריך  לחדש את המלאי. פתאום יש משהו שהוא אינסופי. כשאתה נוגע בנצח, אתה טועם ולא רוצה להפסיק".
 
תגיות:נתי רביץדוד ד'אור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה