נפלאות הבריאה

העיקרון האנטרופי - הוכחה לקיומו של אלוקים

כדי שיווצרו כוכבים מסוג סופר-נובה צריך עולם שיש לו כמות מסוימת של מאסה, וקצב התפשטות מדויק שיאפשר היווצרות כוכבים וכוכבי לכת

אא

העיקרון האנטרופי מהווה אחת ההוכחות הבולטות ביותר לקיומו של בורא לעולם. הפיזיקאי Robert Dicke גילה בשנת 1961 שאם נשנה - אפילו במעט - את הקבועים והפרמטרים של חוקי הטבע לא ניתן יהיה לתאר יקום שיש בו חיים! כדי ליצור צורה כלשהיא של חיים צריך יסודות כבדים.

כדי ליצור יסודות כבדים צריך כוכבים מסוג סופר-נובה. כדי שיווצרו כוכבים מסוג סופר-נובה צריך עולם שיש לו כמות מסוימת של מאסה, וקצב התפשטות מדויק שיאפשר הווצרות כוכבים וכוכבי לכת.

''צירופי המקרים'' הנדרשים הם רבים מאד ומרשימים אפילו את הקוסמולוגים אם כח המשיכה היה קצת חזק יותר היו נוצרים רק כוכבים עם מאסה 1.4 מהשמש שלנו. כוכבים כאלה בוערים מהר מדי ובצורה לא יציבה. לא ניתן היה לקיים חיים. אם כח המשיכה היה קצת חלש יותר היו נוצרים רק כוכבים 0.8 מאסת שמש - ואז לא היו נוצרים יסודות כבדים הדרושים לחיים אם הכוח הגרעיני החזק היה 2% חלש יותר לא היו נוצרים פרוטונים מהקווארקים.

אם הוא היה חזק ב: 2% יסודות חיוניים לחיים לא היו מספיק יציבים כדי להתקיים בכוכב סופר-נובה הגורם הקובע אם ליבת הכוכב תפלט החוצה או לא תלוי בתגובה בין זרם חלקיקי נויטרינו וקליפת הכוכב. הנויטרינו נוצרים מהכח הגרעיני החלש האחראי לפירוק של נויטרון לפרוטון+אלקטרון+נויטרינו. אם הכח הגרעיני החלש היה קצת יותר חזק חלקיקי הנויטרינו היו עוברים דרך המעטפת בלי להפריע לה ואז לא היו נפלטים יסודות כבדים לחלל.

אם הכח הזה היה קצת חלש יותר לא היה לנויטרינו כח לפרק את המעטפת ולזרוק לחלל את היסודות הכבדים. אם הכח האלקטרומגנטי היה חלש יותר לא היתה אפשרות ליצור מולקולות (מחזיק את האלקטרונים במסלול). אם הכח היה חזק יותר לא היתה אפשרות לאיכלוס אורביטלים ביותר מאלקטרון אחד.

גם כך לא היה אפשרי קיום מולקולות קצב התפשטות היקום חייב להיות מדויק עד סדר גודל של 10-55 !! התפשטות איטית יותר היתה גורמת לקריסה חזרה של היקום. התפשטות מהירה יותר לא היתה מאפשרת יצירת גלקסיות אם המאסה של הקוסמוס היתה גדולה יותר היה נוצר הרבה דאוטריום. דאוטריום הוא קטליזטור חזק לריאקצית גרעיניות, והכוכבים היו בוערים חזק ומהר מדי.

אם המאסה היתה קצת יותר קטנה לא היה נוצר הליום. בלי הליום אי אפשר ליצור יסודות כבדים היקום אחיד בדיוק במידה הנדרשת. אם היה קצת פחות אחיד הוא היה מאוכלס רק בחורים שחורים וביניהם ואקום. אם היה קצת יותר אחיד לא היו נוצרות גלקסיות וצבירים (היה נוצר פיזור הומוגני של אבק קוסמי) היסודות הדרושים בתהליך הווצרות החיים הם: בריליום8, פחמן12, חמצן16.

יש שלשה צירופי מקרים מדהימים: א. אורך החיים של בריליום8 הוא 10-15 שניות. חומר זה מאיט את תהליכי ההיתוך הגרעיני ובכך הוא מאפשר הווצרות יסודות כבדים. אם אורך החיים שלו היה קצת יותר ארוך (הזמינות שלו היתה הרבה יותר גדולה להמשך ההיתוך) היו נוצרים תהליכי היתוך פיצוציים שלא היו מאפשרים יצירת יסודות כבדים.

אם אורך החיים היה יותר קצר לא היו נוצרים יסודות מעל בריליום (הוא לא היה מספיק זמין) ב. האנרגיה של פחמן 12 היא קצת יותר מסכום האנרגיות של בריליום8 והליום 4. כל ערך אחר פרט לערך המדויק הזה של רמת האנרגיה הגרעינית לא היה מאפשר יצירת מספיק פחמן הדרוש לחיים ג. רמת האנרגיה הגרעינית של חמצן16 היא בדיוק נמרץ מספיקה לייצור מספיק חמצן ובו בזמן למנוע הפיכת כל הפחמן לחמצן. המרחק הממוצע בין כוכבים (50 טריליון קילומטר) בדיוק דרוש לאפשר יצירת כוכבי לכת. מרחק קטן יותר לא היה מאפשר מסלול יציב של כוכבי לכת - התוצאה הבדלי טמפרטורה קיצוניים מדי. מרחק רחוק מדי לא היה מאפשר התלכדות אבק לכוכבי לכת.

תגיות:אסטרונומיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה