אבולוציה

תורה ומדע: הדינוזאורים

על עצם קיומן של חיות בממדים גדולים כאלה שהיו בעבר אין לנו כל עוררין. זה אכן ידוע בזוהר ובמקומות אחרים

אא

ישנן השערות שונות להיעלמותם של הדינוזאורים , אבל דוקא ההשערה המשונה שבין כולן היא שאסטרואיד התנגש בכדור הארץ והחריב חלק גדול ממנו ובעיקר את הצמחיה. כך ''הרג'' הממציא של התיאוריה הזאת את הדינוזאורים על ידי ''שהרעיב'' אותם מחוסר צמחיה. במקומות שונים על פני כדור הארץ מתגלים מדי פעם שרידי שלדים או עצמות של חיות גדולות מאוד, אשר גודלם (של השלדים) הגיע לשלושים מטר ויותר, וגובהם לכעשרה מטר. לפי הערכת המדענים הגיע משקלן של חיות אלה לכמה עשרות טונות. הם נקראו בשם ''דינוזאורים'' והם דמו בעיקר ללטאות של ימינו, אבל במימדים הרבה יותר גדולים.

לפי השערתם הם ניזונו בעיקר מצמחים. מנם שלדים אלה הם של עצמות, אבל במשך השנים חדר לתוכן עפר באיטיות רבה עד שהם ''התאבנו'', דהיינו נעשו לאבן שצורתה היא כצורת העצמות המקוריות. לפי מחקרים שלהם, התברר כי אוכלוסיית הדינוזאורים הוכחדה ''פתאום'' מעל פני כדור הארץ לפני כשישים וחמישה מיליון שנה! הם גם טרחו וחקרו מהו הגורם להכחדה ''פתאומית'' זו. ואכן הועלו השערות שונות להיעלמותם של החיות הענקיות האלה, אבל דוקא ההשערה המשונה שבין כולן, דוקא היא הולכת ותופסת תאוצה במחקרים שלהם כיום.

מישהו העלה את ההשערה שאסטרואיד אחד התנגש בכדור הארץ בעבר הרחוק והחריב חלק גדול ממנו וגם בעיקר הכחיד את הצמחיה על פני כדור הארץ. כך ''הרג'' הממציא של התיאוריה הזאת את הדינוזאורים על ידי ''שהרעיב'' אותם מחוסר צמחיה. הרעיון הדמיוני הזה הלהיב כמה מדענים אחרים, והם אף הלכו וחיפשו את ''המקום'' בו נפל האסטרואיד הדמיוני הזה. ואכן הם ''מצאו'' את שרידי האסטרואיד הזה מהר מאוד, ולדעתם של החוקרים האמריקאים האלה הוא שוכן כבוד לא פחות ולא יותר מאשר במפרץ מקסיקו, כשאפרו שקוע חציו בים וחציו על היבשה, וקוטרו מגיע לכמאתיים קילומטר.

כמובן היתה להם בעיה האם המכתש הזה נוצר מנפילת אסטרואיד או שהוא פשוט מכתש גדול של הר געש קדמון.

אבל כיוון שהם כבר קבלו על עצמם לכתחילה את הרעיון שהאסטרואיד הוא הוא הסיבה להכחדת הדינוזאורים, לכן הם כבר ''מצאו'' את העובדות לכך בשטח עצמו, שהמכתש אכן נוצר מנפילת אסטרואיד ולא מהר געש. על עצם קיומן של חיות במימדים גדולים כאלה שהיו בעבר אין לנו כל עוררין. כי אכן ידוע בספר הזוהר ובמקומות אחרים בחז''ל שדור המבול היו ענקים ואפילו הרבה יותר גדולים מן הדינוזאורים האלה, ככתוב: (מתורגם מהזוהר) ''רבי חייא ורבי יהודה היו הולכים בדרך, והגיעו להרים גבוהים ומצאו בין ההרים עצמות של בני אדם שהיו של דור המבול, ופסעו שלוש מאות פסיעות לאורך עצם אחת''.

והרי שלוש מאות פסיעות הם יותר ממאה מטר. כלומר הגובה של אנשי המבול הגיע לכמה מאות מטר, ויש לשער שהיו גם חיות בגודל דומה, כך שהדינוזאורים של הגיאולוגים כיום הם אך כחגבים ביחס לגודל אנשי המבול. אבל המפליא ביותר הוא מדוע נזקקים בכלל הגיאולוגים למאורעות משונים כאלה כמו נפילת אסטרואיד בכדי להכחיד את אוכלוסיית הדינוזאורים, ועוד בתאריך דמיוני לפני ''כשישים וחמישה מיליון שנה'', כשאפשר למצוא בספר תנ''ך (שתורגם כבר ליותר ממאה שפות) בפרשת נח שהיה מבול שהכחיד אל כל החי על פני הארץ לפני לא יותר מארבעת אלפים ומאה שנה! כך שאין צורך לא באסטרואיד וגם לא בהיסטוריה דמיונית של שישים וחמישה מיליון שנה.

אולי זוהי דוגמא מובהקת לכך כיצד מרכיבים מדענים דיעה קדומה משלהם על האסטרואיד או הסבר אחר שאין שום הכרח בקיומו, ומאידך הם דוחים כתובים מפורשים על מה שקרה בזמן המבול. הנה לפניכם דברי המלבי''ם בפרשת נח: ''… והנה שהרבה נשארו עצמותיהם החזקים כמטילי ברזל ולא נמוחו, בכל זאת נמוחו מן הארץ כי ע''י שטף המים הובלו הפגרים לתוך העמקים ורובם נבלעו בעמקי תהום, אשר האדמה פצתה את פיה מעומק תהום רבה וירדו כמה אלפים אמה לעמקי שאול, עד שבצאת נח מן התיבה לא מצא שום רושם מפגרי בעלי חיים ועצמות הענקים ובעלי חיים הגדולים שהיו קודם המבול.  

ועדות ה' נאמנה מחכימת פתי להשיב דבר לחכמי הגאולוגיה, שחופרים במעמקי האדמה ומוצאים עצמות גדולות מענקים ובעלי חיים גדולים שנאבדו מן הארץ ואינם עוד מימי המבול ואילך, והם מוכיחים מזה קדמות העולם, כי יחשבו את האדמה שעשויה מינים מינים, שבכל עומק ידוע יש מין אדמה אחרת, ויחשבו לפי איכות האדמה שימצאו העצמות שם, ולפי חשבון כמה היה צריך עד שיולדו שטחי האדמה שהעולם קדמון מרבוא שנים, ושכבר היו בעלי חיים מימי קדם קודם לזמן היצירה שלנו.

וכל זה הבל וריק, כי בעת המבול פתחה האדמה את לועה ע''י הרעשים שבאו מעומק שאול ותהום רבה והפכה תחתונים למעלה ועליונים למטה והורידה פגרי הבעלי חיים עמוק עמוק, ונבקה חכמת הדורשים והחופרים לדעת איכות המהפכה הזאת אשר עשתה נפלאות במשך 150 יום של עמידת המים, עד שכל הסדרים שסדרו להן החוקרים מאיכות האדמה בכל שטח וכל חשבונותיהם בזה נתבלבלו אז וכל השערותיהם ודימיונותיהם ישא רוח יקח הבל, ולא חכמו ישכילו זאת ויראו מעשי ה' ונפלאותיו במצולת שאול איך מחה את כל היקום מעל פני האדמה ויטביעם בשאול תחתית עדי אובד''.

עד כאן לשונו.

אם כי השיטות של הגיאולוגים כיום הן שונות מאוד מאלו שהיו בזמן המלבי''ם, והן מראות שהחיות האלו היו כביכול לפני עשרות מיליוני שנים, הרי נימוקו של המלבי''ם עדיין שריר וקיים, דהינו, שבזמן המבול נשתנו לחלוטין כל סדרי בראשית, ותהליכים שהיו לוקחים מיליוני שנים באופן טבעי נעשו תוך שעות או ימים בלבד, וכך למשל עברו העצמות של החיות האלו תהליך של התאבנות מהיר ביותר אשר באופן טבעי היה נמשך מיליוני שנים, אבל עקב הלחצים האדירים שפעלו על העצמות האלו אשר החדירו את העפר במהירות עצומה לתוכן הן התאבנו לאבנים שצורתן כצורת העצמות של החיות כפי שרואים היום.

 אשר לעצם המבול, נעיר בדרך אגב כי המדענים החוקרים את טבעות העצים מצאו סוף סוף את מה שהיה ידוע לנו זה מכבר בכתובים. מניתוח של טבעות עצים עתיקים ששרדו במקומות רבים בעולם, התברר כי לפני כארבעה אלפים שנה בערך אכן כל העצים העתיקים האלה מראים בבירור כי באותן שנים היה עודף מים גדול מאוד על פני האדמה, דהיינו, רוחב הטבעות באותן שנים היה הרבה יותר גדול משאר הטבעות.

תגיות:הדינוזאוריםגיל העולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה