הצופן

גשר של אותיות

פרופסור ראובן הראליק מארה"ב נושא רשימת תארים גבוהים במדע. הוא פרופ' להנדסת חשמל באוניברסיטת וושינגטון סיאטל,ושימש מספר שנים כנשיא האגודה הבינלאומית לזיהוי צורות (Pattern recognition). בעניין הצפנים החבויים בתורה הוא עונה בענווה כי אינו יודע את מלוא התוכן של הצפנים, אבל אין ספק שהצפנים שנתגלו הם דבר פלא, אות ומופת, המראים את חתימתו של הבורא על ספר התורה

אא

פרופסור ראובן הראליק מארה''ב נושא רשימת תארים גבוהים במדע. הוא פרופ' להנדסת חשמל באוניברסיטת וושינגטון סיאטל,ושימש מספר שנים כנשיא האגודה הבינלאומית לזיהוי צורות (Pattern recognition), מדע בו יש לו פרסום עולמי. מדע זה משמש, בין השאר,לטילי שיוט.

ערך והשתתף בעשרות ספרים מדעים ופרסם למעלה מארבע מאות מאמרים מדעיים בשדה המחשב הויזואלי ומדע זיהוי צורות . מספר פטנטים רשומים על שמו. בשל מומחיותו במחשבים, חישה מרחוק, אינטלגנציה מלאכותית וזיהוי צורות. מעסיקה אותו סוכנות החלל האמריקאית כמבקר של תוכניות שלה. הטכניון אף הזמין אותו להרצאת אורח בתחום מומחיותו. בשנת 1989, כאיש מדע חילוני, החל להתעניין במשמעות של אותיות לשון הקודש. המחקר שערך התפרסם כעבור שש שנים בספר.

במהלך המחקר הגיע להיכרות עמוקה עם השקפתה של היהדות על התוכן הרוחני של החיים ומשמעותם, ועל ייעוד של היהודי בעולמו של הקב''ה. פרופסור הראליק הפך ליהודי דתי שומר שבת ומקיים מצוות. התעניינות מיוחדת גילה בנושא הצפנים בדילוגי אותיות התורה. בשיתוף עם הרב מתתיהו גלזרסון הוציא ספר על האקטואליה בדילוגי אותיות בתורה, שהתפרסם במספר שפות.

הפרופסור משלב את מחקריו בתורה עם מחקריו המדעים. שאיפתו העליונה היא להתפנות ולהתמסר ללימודי גמרא. בתשובה לשאלתנו איזו משמעות יש , לדעתו, לצפנים החבויים בתורה הוא עונה בענווה כי אינו יודע את מלוא התוכן של הצפנים, אבל אין ספק שהצפנים שנתגלו הם דבר פלא, אות ומופת, המראים את חתימתו של הבורא על ספר התורה.

היהדות מלמדת את היהודי לנסות לראות את יד ה' בכל, ואיך ה' מנהל את עולמנו. כל מערכת המצוות והברכות, כך הוא מסביר, סובבת סביב נקודה מרכזית זו. עולמו של היהודי הוא עולם מתמיד של פלאי יד ה'. אין מקרים. היהודי תמיד מלא שמחה ביודעו כי העולם אינו הפקר וה' מצוי בכל מקום. אין סיבה לכעוס,, למשל.

מצבים קשים הם הזדמנות להתעלות במידות טובות. אנו מנסים להתקרב אל ה' ולהפוך את העולם הזה למקום טוב יותר וראוי יותר להשראת השכינה. עם מודעות מתמדת לאלוקים בהכרתנו, יש זהות מוחלטת בין מה שאנו כותבים לבין האשיות והאופי שלנו המבצעים את הכתוב. המאבק החשוב ביותר שלנו הוא המאבק הפנימי נגד יצר הרע.

היהדות, דרך התורה, היא המדריכה אותנו איך לחיות ואיך לנצח במאבק הזה. זאת השלמות החשובה ביותר באמת שאנו יכולים להשיג. המאבק מציב במבחן את הרצון שלנו, שניצחונו מוסיף קדושה לעולם. בזאת אנו נעשים שלוחיו של הבורא. זאת השקפת עולמו של הפרופסור המדען שגילה את היהדות דרך התורה.

תגיות:הצופן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה