חדשות בארץ

"אתגרים רבים למועצת הרבנות"

בטקס שנערך הבוקר במשכן הנשיא פרס לחברי מועצת הרבנות הראשית שנבחרו לקדנציה נוספת, אמר הנשיא: הרבנות הראשית היא גשר בין המצוי לרצוי. הראשון לציון התייחס לחוק צהר: פגיעה רבה בעולם הרבנות בישראל וביכולת לשמור על קדושת ישראל

אא

הבוקר (חמישי) נערך במשכן הנשיא שמעון פרס טקס הצהרת אמונים ל-14 חברי מועצת הרבנות הראשית שנבחרו לקדנציה נוספת, יחד עם הרבנים הראשיים הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו.

"בשבוע הבא יציינו 30 יום לפטירת הגדול בתורה מרן הראשון לציון והרב הראשי לשעבר הרב עובדיה יוסף", אמר הנישא פרס במהלך הטקס. "השראתו תלווה את עמנו גם בעתיד ומורשתו צריכה ללוות אתכם רבני ישראל".

הנשיא הוסיף ואמר כי "הרבנות הראשית חייבת בהפצת רוח טובה ולהוות מוקד לאחדות העם על זרמיו ופלגיו. עליה למלא תפקיד של קירוב לבבות ואהבת הבריות. אישיותו של רב היא בסופו של דבר גם סמכותו האמיתית. הרבנות הראשית היא גשר בין המצוי לבין הרצוי, כדי להגיע לרצוי.

"תפקידכם למנוע חטאים בישראל, אבל גם לדעת שישראל שחטא, ישראל הוא", הוסיף הנשיא, "ותפקידכם להשיבו לאביו שבשמים בדרכי נועם ובנתיבות המוליכות לעולם טוב יותר ולאדם איכותי יותר". בסיום דבריו אמר פרס: "הרבנות הראשית נדרשת להביא להכרעה בסוגיות כבדות משקל העומדות על סדר היום הציבור והתורני כגון נושאי הנישואין והגירושין. עליכם לייצג את רוח ישראל המפוארת לא בחייל אלא ברוח, לאגד ביד אמונה ובטוחה תחת קורת גג אחת את הסמכויות ההלכתיות והרבניות ולפרשן ברוח בית הלל".

במהלך הטקס נשא הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף נאום ואמר כי "אנחנו זוכים היום להתחיל בכהונה נוספת של מועצת הרבנות הראשית לישראל, זוהי בעצם הממשלה וההנהגה של עולם הרבנות וחיי הדת במדינת ישראל.

"אתגרים רבים עומדים בפני מועצת הרבנות בשנים הקרובות. ביניהם גם שנת השמיטה העומדת בפתח, עלינו לוודא כי לשמירה על השמיטה על כל פרטיה ודקדוקיה לא תהיה השלכה שלילית על חיי היום יום על אזרחי ישראל עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת להקל מעל ציבור החקלאים ומעל ציבור הצרכנים בישראל את שנת השמיטה על כל משמעויותיה ניתן לנצל גם על מנת להעביר מסרים של אחדות וחיזוק תורת ישראל.

הראשון לציון התייחס לחוק פתיחת אזורי רישום הנישואין שאושר השבוע בכנסת, והסביר את התנגדותם של הרבנים הראשיים לחוק: "ההחלטה האחרונה שקיבלה מועצת הרבנות בטרם סיימה את כהונתה, הייתה להתנגד לחוק פתיחת אזורי הרישום לנישואין. השבוע לצערי הושלם הליך החקיקה בנושא, ובניגוד לעמדת מועצת הרבנות, חשבנו אז ואנחנו עדיין חושבים גם היום כי בחוק זה כפי שהוא כיום יש משום פגיעה רבה בעולם הרבנות בישראל וביכולת לשמור על קדושתו של עם ישראל.

"אבל אינני בוש להודות כי לפעמים עלינו גם ללמוד את הלקח. עלינו כמועצת רבנות להיות מועצה יוזמת, מועצה שתקדים הצעות מהסוג הזה בהצעות ייעול משלה על מנת למנוע הישנות מקרים אלה".

בסיום דבריו אמר הראשון לציון: "אני רוצה לאחל לחברי מועצת הרבנות הצלחה רבה במילוי תפקידם ושתהיה זו מועצה של עשייה, אחדות ותקווה, מועצה שעיקר פעילותה תהיה למען הרבות כבוד שמים, לכבוד עם ישראל ולכבוד תורת ישראל אמן ואמן".

(צילום: חדשות 24)

תגיות:הרבנות הראשיתטקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה