חדשות בארץ

מומחים מרגיעים בנוגע לרעידות האדמה

לא כצעקתה: בעקבות גל רעידות האדמה שהורגשו בארץ בארבעת הימים האחרונים, ובשל החששות הגוברים בקרב רבים, מומחים מרגיעים: רעידות האדמה האחרונות אינן צריכות לעורר חשש יותר מאשר בכל יום אחר

אא

עקב רצף רעידות האדמה בשבוע האחרון, גובר החשש בקרב הציבור לרעידת אדמה גדולה. לדעת המומחים אין סיבה לחשוש מעבר לרגיל, אך כדאי תמיד להיות ערוכים ולפעול לפי הנחיות פיקוד העורף.

מנהל המכון הגיאופיזי, הד"ר אורי פריזלנדר, התראיין אתמול (א´) לחדשות ערוץ 2 ונשאל על רצף האירועים האחרונים. לשאלה אם התרחשותן של ארבע רעידות אדמה בארבעה ימים צריכה להדאיג, השיב פריזלנדר כי "אותנו עדיין זה לא מדאיג, מכיוון שמדובר על רעידות אדמה בסך הכל יחסית חדשות. יחד עם זאת אנחנו דרוכים ועוקבים אחרי המתרחש.

לשאלה אם זכור רצף כזה של רעידות אדמה באזור, השיב פריזלנדר כי זכור לפני כמה שנים נחיל כזה של רעידות אדמה, וכי "בשנות השמונים היה נחיל דומה לאורך ההעתק של הגלבוע. לא מדובר על דבר יוצא דופן. מה שאולי יוצא דופן הוא שהיו לנו שלוש רעידות אדמה מורגשות בזמן קצר יחסית".

בעקבות התחזיות הגיאולוגיות כי מתישהו צפויה רעידת אדמה חזקה יותר, שואל המראיין את עד כמה מדינת ישראל ערוכה להתמודד אם רעידת אדמה שכזו. ד"ר פריזלנדר: "אנחנו יכולים להגיד שמדינת ישראל מכינה את עצמה בזה שהוקמה ועדת היגוי להיערכות לרעידות אדמה. הוועדה הזו פעילה זה שנים, לאחר רעידת האדמה הגדולה בטורקיה".

גם הד"ר אפרים ליאור, מומחה לרעידות אדמה, לא מודאג מרצף הרעידות. על פי הדיווח ב"מעריב", ליאור אומר כי סדרת הרעידות האחרונות - לא מעידה בהכרח על הקדמה לרעידת אדמה המשמעותית הגדולה והרסנית יותר. מקרי עבר מלמדים כי יתכן ורצף של רעידות קטנות עלולות לסמן רעידה גדולה יותר, אך לדברי מומחים רעידות האדמה האחרונות אינן צריכות לעורר חשש יותר מאשר בכל יום אחר. על הציבור להיערך וללמוד כיצד להתנהג ולהתגונן בעת רעידת אדמה.

תגיות:רעידות אדמהאסונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה