טורים אישיים - כללי

"זו אינה מחלוקת לשם שמים"

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין בתגובה על הסערה התקשורתית האחרונה כנגד העולם החרדי: "אני לא מאמין בכנות כוונותיהם של אלה המחפשים להכפיש את הציבור החרדי בכל דרך; העלהום על המבקשים לחיות באמונתם ולהקפיד על קלה כבחמורה אינו מתקבל על הדעת"

אא
בכתבה שפורסמה בעיתון "בקהילה" בשבוע שעבר, התבטא יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, נגד קמפיין ההסתה נגד הציבור החרדי. "אני חושב שזאת מלחמה מיותרת לחלוטין, ואין מאחוריה דבר זולת אינטרסים אישיים ושנאת חינם", אמר ריבלין בראיון. "הדרך הזאת לא נכונה ויש לדחותה על הסף. אני לא מאמין בכנות כוונותיהם של אלה המחפשים להכפיש את הציבור החרדי בכל דרך. אם לנקוט בלשון המשנה, זו אינה מחלוקת לשם שמיים".
 
מסתבר שליו"ר הכנסת ריבלין יש עוד הרבה מה לומר, אם כבר מדברים איתו על חרדים. רגישותו הרבה, המשתקפת מדבריו, מגלה כבוד רב לאורח החיים של בני המגזר.
כך למשל, כשמעמיקים לדבר עם ריבלין על הקרע שבין הדתיים והחילוניים, ועל מה שרבים מכנים בשם "כפייה דתית", יש לריבלין תשובה מפתיעה: "העיקרון הליברלי קובע: חייה ותן לחיות. לטעמי החרדים הפסיקו מזמן לכפות על מי שאינם שומרי תורה ומצוות. כבר שנים שאני לא רואה חקיקה דתית חדשה. יש עכשיו גל שנישא על התחושה כאילו קיימת כפייה דתית, כמקפצה שתשרת את הכפייה האנטי דתית. זה לא מקובל עליי. כל העליהום על המבקשים לחיות באמונתם ולהקפיד על חלה כבחמורה אינו מתקבל על הדעת".
כשהוא נשאל על הרעיון של קווי המהדרין עצמם, שהיוו לאחרונה את ליבת ההסטה בתקשורת כנגד העולם החרדי, מוסיף ריבלין: "אם יש קהילה שרוצה לחיות את חייה לפי אמות מידה הלכתיות מסוימות ולפי האמונה שמחייבת אותה, בלי לפגוע באחרים, לא מובן לי למה לא יניחו לה...".
 
המגמה לדעתו, מעבר לכבוד שיש לנהוג בחרדים המבקשים לחיות את חייהם לפי צו אמונתם, הוא גם לשלב אותם בתוך החברה הישראלית מתוך כבוד. לדבריו, הסוגיה הזו, הוזנחה במשך שנים ע"י המדינה, והיא מצידה אינה יכולה להסיר יותר אחריות כיוון שהדבר הפך לבעיה לאומית. הוא טוען שהבעיה היא אינה דווקא בחרדים עצמם, שאינם מוכנים לצאת לעבוד, אלא בהדרה מכוונת שלהם משוק העבודה ע"י מעסיקים - ברצונם ושלא ברצונם - עד שהעניין הפך לבעיה לאומית שהמדינה אינה יכולה להתנער יותר מקיומה. "אני יכול לומר שבכנסת נמצאים עובדים חרדיים, ואנחנו עושים מאמץ להגמיש את תנאי הסף ולקלוט אותם בתפקידים שאינם מצריכים תואר אקדמי", סיפר יו"ר הכנסת.
 
ריבלין התייחס בראיון גם לפרשייה נוספת שעוררה סערה רבה בתקשורת לאחרונה, אודות הכפייה האנטי דתית של צה"ל כלפי חיילים דתיים. ריבלין משתמש במילים חריפות וטוען ש"זו איוולת גדולה. גם צה"ל צריך להבין שיש דברים שכדאי להשאיר לאמונתו הפרטית של אדם. ההתעקשות על כך שחיילים יתנהגו בצורה המנוגדת לעקרונות ההלכה המקובלים עליהם - הרסנית ומזיקה". גם כאן הוא מדבר על שילוב של בחורים חרדים בצבא וטוען ש"גיוס שומרי מצוות לצה"ל צריך להתקבל באהדה רבה ולא בירידה לחייהם של חיילים דתיים".
 

 

תגיות:חרדיםרובי רבליןתקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה